Morbid Metal – gra akcji autorstwa jednej osoby

Morbid Metal zapowiada się na akcję w konwencji science fiction z perspektywy trzeciej osoby. Brzmi jak banalna zapowiedź kolejnej gry, jednej z wielu opartych na tym samym motywie. To, co wyróżnia ją w morzu podobnych produkcji, to fakt, że gra przygotowywana jest na silniku Unity przez… samodzielnego dewelopera.

21 lutego 2021
Na skróty
  • Wideo z wczesnego etapu prac prezentuje pełną akcji rozgrywkę w klimacie sci-fi.
  • System walki zapowiada ciekawą mechanikę z umiejętnościami zmiany formy postaci.
  • Nad Morbid Metal pracuje tylko jedna osoba – Felix Schade.

Samotny rycerz, Felix Schade, dotychczas nie podzielił się informacjami dotyczącymi narracji projektu, zatem możemy wysnuć tylko samodzielne wnioski. Udostępnione klipy z rozgrywki przedstawiają postapokaliptyczny świat, w którym tradycyjne monumenty (np. brama tori) współgrają z barwną naturą i zaawansowaną technologią. Należy spodziewać się walki o wysokiej intensywności i ciekawej mechanice, pozwalającej m.in. na błyskawiczne zmiany kształtu postaci. Morbid Metal wstępnie opisywany jest jako roguelite, co w skrócie oznacza losowość w generowaniu kolejnych lokacji (przedstawicielami tego gatunku są chociażby Darkest Dungeon, Everspace czy Diablo).

Biorąc pod uwagę ograniczoną siłę roboczą i zaledwie dwie ręce do pracy, już tak krótka zajawka robi wrażenie. Gra zdaje się mieć ogromny potencjał, tym bardziej trudno jest uwierzyć, że nie jest to dzieło wieloosobowego zespołu

Kiedy i gdzie zagramy w Morbid Metal?

Gra nie ma jeszcze ani daty premiery, ani określonych platform docelowych. Przy tak okrojonym składzie deweloperskim, przyjdzie nam prawdopodobnie jeszcze długo czekać na kolejne informacje i finalny produkt. Jedno jest pewne: autor nie boi się ciężkiej pracy, a my kibicujemy mu w dalszym rozwoju. Jeśli utrzyma poziom zaprezentowany na wejściu, możemy spodziewać się tak ambitnej, jak i niezwykłej gry.

Jeden deweloper potrafi zdziałać cuda

Morbid Metal nie jest oczywiście pierwszą i ostatnią grą autorstwa jednej osoby. Ostatnimi czasy coraz częściej słyszymy o ambitnych projektach, nierzadko hitach finansowych, za które odpowiedzialne są tylko dwie ręce. Klasycznym przykładem jest znany wszystkim Minecraft (ostatecznie zakupiony przez Microsoft), który choć nie rozpieszcza grafiką, skradł wiele godzin milionom graczy. Innymi reprezentantami są: przygodówka Papers, Please oraz bardzo rozbudowane Stardew Valley. O tych dwóch produkcjach możecie przeczytać w innym naszym artykule, są to bowiem jednocześnie gry niewymagające dużych przestrzeni na dysku.

Alina Znamiec

Z wykształcenia politolog i filolog włoski, na co dzień jednak zarządza problemami w branży IT. W wolnym czasie ćwiczy jogę, jeździ na rowerze i tańczy (nie jednocześnie). Jest kobietą grającą i żadnych gier komputerowych się nie boi. Wciąż żywi nadzieję na remake i cyfrową wersję No One Lives Forever.
UWaga! Gorące informacje!