Wydany w 2018 roku Marvel’s Spider-Man okazał się istnym hitem. Bujanie się po Nowym Yorku było niezwykle relaksujące, a sama walka z przestępcami dawała nie lada satysfakcję. To wszystko było z klasyczną, statyczną kamerą, więc znany modder Luke Ross postanowił wziąć sprawy w swoje ręce.
W ten sposób powstała modyfikacja Marvel’s Spider-Man VR, którą może pobrać każdy wspierający Luke’a na Patreonie (koszt to 11 euro + VAT miesięcznie). Oczywiście mod działa tylko na PC, ale może kolejne odsłony przygód Ludzi-Pająków dostaną taką opcję fabrycznie, również na konsole?
Marvel’s Spider-Man VR i jego możliwości
Oczywiście mod działa zarówno na Marvel’s Spider-Man Remastered, jak i na Marvel’s Spider-Man: Miles Morales. W 2022 roku owe gry trafiły na pecety, więc nic dziwnego, że modderzy położyli już na nich swoje łapki. W tym wypadku wykorzystano technologię NVIDIA DLSS 3, która jest częścią produkcji, ale Luke dodał też coś od siebie.
Mowa tu o jego autorskiej technologii AER 2.0 Alternate Eye Rendering to technika zwiększająca wydajność, w której w danym momencie renderowane jest tylko jedno oko, podczas gdy drugie jest ponownie rzutowane z ostatniego obrazu.
Jako pierwszy zagrał w niego YouTuber o nicku Beardo Benjo, który udostępnił nagranie na swoim kanale. Dzięki wykorzystaniu potężnego sprzętu wyposażonego między innmi w kartę graficzną RTX 4090, procesor i9 12900K i 64 GB pamięci RAM DDR4 gra działa na najwyższych ustawieniach, co wygląda fenomenalnie. Zresztą zobaczcie sami:
Jak widzicie, obraz nie jest niestety z pierwszej osoby (chociaż może to i lepiej, bo nasze żołądki nie są tak odporne, jak u bohaterów), ale i tak wygląda to na świetne urozmaicenie gier spod szyldu Spider-Man.