fbpx

Masowa rezygnacja w Annapurna Interactive. Co dalej z wydawcą Stray?

13 września 2024,
09:24
Jacek Lisiecki
Kotek z gry Stray

Znane na całym świecie studio wydawnicze Stray, Annapurna Interactive, doświadczyło ostatnio dramatycznego kryzysu. W wyniku nieporozumień pomiędzy właścicielką studia, Megan Ellison, a prezesem firmy Nathanem Garym, doszło do masowej rezygnacji wszystkich 25 pracowników działu wydawniczego. Spór dotyczył propozycji stworzenia niezależnej spółki, co miało zapewnić większą autonomię dla zespołu wydawniczego. Gdy Ellison wycofała się z negocjacji, Gary wraz z kierownictwem podjęli decyzję o odejściu, co doprowadziło do fali kolejnych rezygnacji w firmie.

Annapurna Interactive od lat zyskuje uznanie w branży, publikując takie hity, jak Stray, Solar Ash czy Neon White. Nagłe odejście całego zespołu budzi obawy o przyszłość tych i innych projektów, zwłaszcza wśród deweloperów, którzy podpisali kontrakty na wydanie gier za pośrednictwem Annapurny.

Nowy prezes na ratunek

Po masowej rezygnacji, zarząd firmy mianował Hectora Sancheza na nowego prezesa. Sanchez podjął szybkie kroki, aby uspokoić deweloperów, zapewniając ich, że wszystkie dotychczasowe umowy będą honorowane, a projekty będą kontynuowane zgodnie z planem. Pomimo tej stabilizacji, Annapurna stoi przed ogromnym wyzwaniem – konieczne będzie natychmiastowe znalezienie zastępstwa za doświadczonych pracowników, którzy opuścili firmę.

W kontekście tych wydarzeń Megan Ellison wydała oświadczenie, w którym zapewniła, że jej priorytetem jest dalsze wspieranie partnerów deweloperskich oraz wydawniczych. Zapowiedziała również ekspansję Annapurny na inne obszary interaktywnej rozrywki, w tym rozwój adaptacji gier na potrzeby kina i telewizji.

Co dalej z projektami Annapurny?

Pomimo trudności, Annapurna Interactive wciąż utrzymuje silną pozycję w branży gier wideo. Niedawno firma ogłosiła współpracę z Remedy Entertainment, twórcami Control i Alan Wake, w celu przeniesienia tych gier na ekrany filmowe i telewizyjne. Choć sytuacja w firmie wydaje się niestabilna, przyszłe projekty mogą nadal się rozwijać, pod warunkiem, że deweloperzy zdołają znaleźć nowe kierownictwo i strukturę operacyjną, która pozwoli na dalszy rozwój gier.

Zarówno Stray, jak i inne popularne tytuły Annapurny pozostają jednymi z najważniejszych punktów na mapie gier indie, a los tych produkcji pozostaje na razie bezpieczny, pomimo zawirowań personalnych w firmie.