Marvel’s Blade z zapowiedzią na The Game Awards 2023. Nadchodzi półwampir w wersji od Arkane

8 grudnia 2023,
14:30
Kaja Piaścik
Blade z Marvel's Blade z mieczem na czerwonym tle

The Game Awards to jak co roku nie tylko nagrody (których wszystkich laureatów zamieściliśmy na zbiorczej liście), ale też okazja do zapowiedzi kolejnych nadchodzących produkcji.

Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami na minionej gali została ogłoszona następna gra francuskiego studia Arkane. Po tegorocznym Redfallu, który jednak okazał się znaczącą porażką, ku zaskoczeniu graczy nie nadejdzie jednak Dishonored 3 czy świeże oryginalne IP. Deweloperzy przygotowują za to nowy tytuł ze stajni Marvela, czyli Marvel’s Blade.

Gra poświęcona bohaterowi znanemu z komiksów i serii filmów, w których główną rolę zagrał Wesley Snipes, ma być trzecioosobową przygodówką akcji dla jednego gracza. Akcja będzie rozgrywała się z odciętej od reszty świata wysokim murem i opanowanej przez wampiry wersji Paryża.

Charakterystyka postaci Blade’a i jego historii przekłada się na rating M – produkcja będzie przeznaczona dla graczy powyżej 17. roku życia.

Prezentacji pierwszego teasera Marvel’s Blade na The Game Awards 2023 towarzyszyły też wypowiedzi dyrektora kreatywnego Marvel Games oraz współdyrektora Arkane Lyon.

Sekretną supermocą gier Marvela jest łączenie światowej klasy talentów z ulubionymi postaciami fanów. Jesteśmy wielkimi fanami Arkane Lyon, nie tylko ze względu na bogate fabularnie gry z innowacyjną rozgrywką, które tworzą, ale także z powodu ich autentycznej pasji. I właśnie dlatego, w 50. rocznicę powstania Blade’a, jesteśmy zaszczyceni, że możemy ogłosić ten prawdziwie marvelową współpracę.

Dotyk Arkane pasuje do Blade’a jak jego charakterystyczny trencz. To przygodowa gra akcji dla jednego gracza dla dorosłych, w której możesz grać jako Blade na swój sposób. Dla Prawdziwie Wierzących to spełnienie marzeń.

Bill Rosemann, dyrektor kreatywny Marvel Games, na TGA 2023

Po Dishonored i Deathloop naszym pierwszym zadaniem było stworzenie kolejnej gry Arkane, ale o tytule, który łatwiej wypowiedzieć z francuskim akcentem. A kiedy mieliśmy okazję porozmawiać z Marvelem, powiedzieliśmy: „Dobra, rzućmy im prawdziwe wyzwanie”. Zaprezentujmy najdziksze podejście do superbohatera, którego oboje kochamy.

Jest daywalkerem. Blade jest pół-człowiekiem, pół-wampirem, rozdartym między ciepłym społeczeństwem żywych a pędzącą mocą nieumarłych. Jako dziecko o mieszanym pochodzeniu, przemawiało do mnie jego podwójne dziedzictwo. Więc tak, stworzenie gry o Bladzie w Paryżu, moim rodzinnym mieście, jest marzeniem. Gdyby moje rodzinne miasto było otoczone murem i zaatakowane przez krwiożerczych najeźdźców, którzy wychodzą, gdy tylko zachodzi słońce.

Dinga Bakaba, Studio/Co-Creative Director w Arkane Lyon i reżyser Marvel’s Blade