Kolejne cztery gry z NVIDIA DLSS oraz mapa RTX Deathrun do Fortnite

Firma NVIDIA podała dzisiaj szczegółowe informacje na temat czterech gier, które otrzymały wsparcie techniki NVIDIA DLSS gwarantującej znaczny wzrost liczby wyświetlanych klatek na sekundę przy jednoczesnym generowaniu szczegółowego i ostrego obrazu.

17 listopada 2020

Gra Call of Duty: Black Ops – Cold War została bardzo ciepło przyjęta przez graczy i już od dnia premiery obsługuje ray tracing oraz techniki NVIDIA DLSS, Reflex, Ansel oraz Highlights. Włączenie techniki NVIDIA DLSS zwiększa liczbę wyświetlanych klatek na sekundę na kartach GeForce RTX nawet o 85% w rozdzielczości 4K.

Technika DLSS dostępna w War Thunder i dwóch kolejnych grach

DLSS wykorzystują nie tylko duże studia. Pakiet DLSS SDK firmy NVIDIA jest używany do zwiększania wydajności również przez mniejsze firmy, a także twórców niezależnych. Gry, które właśnie otrzymały wsparcie techniki NVIDIA DLSS, to:

  • War Thunder – wydajność większa nawet o 30% w rozdzielczości 4K,
  • Enlisted – wydajność większa nawet o 55% w rozdzielczości 4K,
  • Ready or Not – wydajność większa nawet o 120% w rozdzielczości 4K.

Obsługiwany przez dedykowane procesory AI w procesorach graficznych GeForce RTX zwanych rdzeniami Tensor, DLSS przyspieszył wydajność w ponad 25 grach do tej pory, znacznie zwiększając liczbę klatek na sekundę, zapewniając graczom GeForce RTX wysoką wydajność rozgrywki w najwyższych rozdzielczościach i ustawieniach szczegółów oraz wciągające efekty śledzenia promieni.

„RTX Deathrun” – Fortnite otrzymuje wyjątkową mapę wykorzystującą ray tracing

Już 18 listopada NVIDIA i Epic wydadzą nową, autorską mapę „RTX Deathrun” do Fortnite stworzoną przez użytkowników Shride oraz Pimit. Dostęp do niej będzie możliwy w trybie kreatywnym gry po wpisaniu kodu mapy: 2623-0157-9251.

W trakcie rozgrywki gracze będą mieli do czynienia z różnymi efektami śledzenia promieni. Pierwszy etap, Shattered Reality, wykorzystuje ray tracing do wyświetlania odbić. W Mystic Cave efekty świetlne stają się bardziej realistyczne dzięki naturalnym cieniom. Military Base korzysta zaś z ray tracingu do generowania globalnego oświetlenia.

Igor Kaźmierczak

Redaktor naczelny tego skupiska wariatów, który nałogowo pracuje nad poprawą jego ładu. Spełniony muzyk, niespełniony skryba, czasem coś pobazgra na podwędzonym ukradkiem płótnie. Przesiaduje nocami, choć w sytuacjach oficjalnych zarzeka się, że tego nie lubi. Człowiek ze zdiagnozowaną dolegliwością zwaną chronicznym brakiem czasu.
UWaga! Gorące informacje!