Kolejne cztery gry z NVIDIA DLSS oraz mapa RTX Deathrun do Fortnite

17 listopada 2020,
20:48
Franciszek Ciechowski

Firma NVIDIA podała dzisiaj szczegółowe informacje na temat czterech gier, które otrzymały wsparcie techniki NVIDIA DLSS gwarantującej znaczny wzrost liczby wyświetlanych klatek na sekundę przy jednoczesnym generowaniu szczegółowego i ostrego obrazu.

Postać z Fortnite na mapie Deathrun

Gra Call of Duty: Black Ops – Cold War została bardzo ciepło przyjęta przez graczy i już od dnia premiery obsługuje ray tracing oraz techniki NVIDIA DLSS, Reflex, Ansel oraz Highlights. Włączenie techniki NVIDIA DLSS zwiększa liczbę wyświetlanych klatek na sekundę na kartach GeForce RTX nawet o 85% w rozdzielczości 4K.

Technika DLSS dostępna w War Thunder i dwóch kolejnych grach

DLSS wykorzystują nie tylko duże studia. Pakiet DLSS SDK firmy NVIDIA jest używany do zwiększania wydajności również przez mniejsze firmy, a także twórców niezależnych. Gry, które właśnie otrzymały wsparcie techniki NVIDIA DLSS, to:

  • War Thunder – wydajność większa nawet o 30% w rozdzielczości 4K,
  • Enlisted – wydajność większa nawet o 55% w rozdzielczości 4K,
  • Ready or Not – wydajność większa nawet o 120% w rozdzielczości 4K.

Obsługiwany przez dedykowane procesory AI w procesorach graficznych GeForce RTX zwanych rdzeniami Tensor, DLSS przyspieszył wydajność w ponad 25 grach do tej pory, znacznie zwiększając liczbę klatek na sekundę, zapewniając graczom GeForce RTX wysoką wydajność rozgrywki w najwyższych rozdzielczościach i ustawieniach szczegółów oraz wciągające efekty śledzenia promieni.

„RTX Deathrun” – Fortnite otrzymuje wyjątkową mapę wykorzystującą ray tracing

Już 18 listopada NVIDIA i Epic wydadzą nową, autorską mapę „RTX Deathrun” do Fortnite stworzoną przez użytkowników Shride oraz Pimit. Dostęp do niej będzie możliwy w trybie kreatywnym gry po wpisaniu kodu mapy: 2623-0157-9251.

W trakcie rozgrywki gracze będą mieli do czynienia z różnymi efektami śledzenia promieni. Pierwszy etap, Shattered Reality, wykorzystuje ray tracing do wyświetlania odbić. W Mystic Cave efekty świetlne stają się bardziej realistyczne dzięki naturalnym cieniom. Military Base korzysta zaś z ray tracingu do generowania globalnego oświetlenia.