Warhorse Studios udostępniło nowe informacje na temat nadchodzącej kontynuacji gry Kingdom Come: Deliverance. Jednym z kluczowych tematów, które wywołały dyskusje wśród graczy, jest wydajność gry na konsolach nowej generacji. Według twórców, choć 60 klatek na sekundę na konsolach jest technicznie możliwe, to dla zachowania stabilności i spójności doświadczenia, gra będzie najprawdopodobniej działać w trybie 30 FPS na Xbox Series X|S oraz PlayStation 5. Dla niektórych fanów może to być rozczarowujące, zważywszy na oczekiwania związane z możliwościami sprzętu nowej generacji.
Voxel-based Global Illumination jako kluczowa technologia
Jednym z wyróżniających się elementów technicznych w Kingdom Come: Deliverance 2 będzie wykorzystanie technologii voxel-based Global Illumination (GI). Dzięki temu światło w grze będzie rozprzestrzeniać się bardziej realistycznie, co przełoży się na jeszcze lepszą jakość grafiki, szczególnie w otwartych przestrzeniach. Voxel-based GI zapewnia dynamiczne oświetlenie w czasie rzeczywistym, co ma ogromne znaczenie w dużych otwartych światach, takich jak ten w Kingdom Come: Deliverance 2. Twórcy liczą na to, że gracze będą mogli dostrzec znaczący skok w jakości oprawy wizualnej, zwłaszcza w porównaniu z pierwszą częścią gry.
Czy Xbox Series S ogranicza możliwości gry?
Niektórzy twierdzą, że Xbox Series S, konsola o słabszych podzespołach w porównaniu do Xbox Series X, może ograniczać pełny potencjał techniczny gry. Warhorse Studios potwierdziło, że konsola ta rzeczywiście stanowiła pewne wyzwanie dla zespołu, zwłaszcza w kontekście pamięci RAM, która ma jedynie 10 GB. Ze względu na mniejszą moc Xbox Series S, świat gry będzie jedynie o 25% większy niż w oryginalnym Kingdom Come: Deliverance. To sprawia, że wersja na tę konsolę może nie oferować tak płynnych doznań, jak na mocniejszych sprzętach.
Pomimo tych ograniczeń, twórcy podkreślają, że ich priorytetem jest dostarczenie jak najlepszej grywalności na wszystkich platformach. Zespół stale optymalizuje produkcję, aby osiągnąć kompromis między wydajnością a jakością grafiki, zwłaszcza na konsolach o niższej mocy obliczeniowej.