fbpx

It Takes Two z dwoma milionami sprzedanych kopii

19 czerwca 2021,
13:17
Gabriela Zubek – Woźny

Studio Hazelight wie, jak robić dobre gry dwuosobowe, możemy to zobaczyć na przykładzie premiery ich rewelacyjnego A Way Out. Po dobrym przyjęciu tytułu nie trudno było się spodziewać, że kolejny owoc ich pracy, świetne It Takes Two, również okaże się sukcesem, i to nie małym, bo aż z dwu milionowym przebiciem.

Świat gry It Takes Two
Na skróty
  • Hazelight studio ogłosiło 2 miliony sprzedanych egzemplarzy It Takes Two.
  • It Takes Two dwuosobowa gra w typie platformówki w pięknej kolorowej stylistyce graficznej.
  • Twórcy tytułu odpowiadają również za takie dzieła jak Brothers: A Tale of Two Sons A Way Out.

Twórcy gry o dwóch więźniach starających się wydostać ze swojego miejsca udręki, by dopaść swoich wrogów, wrócili z kolejnym tytułem, który wziął gatunek gier kooperacyjnych na nowy poziom, warty dwóch milionów dolarów.

Bo do tanga trzeba dwojga

It Takes Two to czysty realizm magiczny, zabierający nas w opowieść o problemach małżeńskich, klasycznej już mocy miłości oraz współpracy. Głównie współpracy. Nasi bohaterowie, Maj i Cody, młode małżeństwo z córeczką Rose, rozważają rozstanie. Związek nie jest już taki jak dawniej, nie pomagają w nim ciągłe kłótnie i brak komunikacji. Rose, nie chcąc dopuścić do rozpadu małżeństwa swoich rodziców, przez przypadek zaklina ich w… dwie malutkie laleczki. Maj i Cody zostają zminiaturyzowani i próbują znaleźć sposób na powrót do swoich normalnych postaci. Wszystkim wydarzeniom wtórować będzie pierwszorzędny narrator i sprawca całego zamieszania, Dr Hakim. Gra jeszcze przed premierą cieszyła się bardzo dobrym odbiorem, o czym możecie poczytać w artykule napisanym przez Igora Kaźmierczaka.

W grze mamy do wykonania masę zadań wymagających kooperacji, od zwykłych prostych questów po walkę z przerośniętymi owadami okupującymi drzewo na podwórku naszych bohaterów. Różnorodność przydzielanych misji jest ogromna, wraz z całym światem przedstawionym w rozgrywce. Nie jest więc zaskoczeniem, że gra uzyskała dobre wyniki nie tylko growe, ale także finansowe

Finansowy kamień milowy

Niedawno ogłoszono, że sprzedano 2 miliony kopii tytułu, co jest przebiciem uprzedniego wyniku z kwietnia, kiedy to podano informację o 1 milionowej sprzedaży, co jest niesamowitym wynikiem, jeśli chodzi o kwestie finansowe. Ciekawe, czym kolejnym zaskoczą nas twórcy tych dwóch fantastycznych tytułów. . Gra przyjęła się tak ciepło, że w miesiąc po wyjściu tytułu osiągnęła stan sprzedaży w kwocie jednego milliona. Był to pewnego sortu kamień milowy dla produkcji, co można zobaczyć kilka miesięcy później.