Jak poinformował portal PolskiGamedev.pl, studio Sundog, założone przez Mateusza Błaszczyka i Olę Bieluk, pracuje nad nową grą, a w zespole znajdą się również Zbyszko Fingas oraz Carlos Castanos. Projekt ma być RPG-iem inspirowanym mocno Disco Elysium oraz Return of the Obra Dinn, z kolei w pisaniu scenariusza pomoże nie kto inny, jak Olga Tokarczuk. Co więcej, punktem wyjścia stanie się jedna z książek pisarki, Anna In w grobowcach świata z 2006 roku, czerpiąca motywy z mitologii Mezopotamii i opowiadająca o reinkarnacji bogini Isztar (znanej też pod imieniem Inana).
Co wiemy o Ibru, grze na bazie twórczości Olgi Tokarczuk?
Mimo że Anna In w grobowcach świata została wskazana jako podstawa projektu, powstająca gra zaoferuje nam zupełnie nową historię oraz bohaterów. Polska noblistka ma współtworzyć fabułę, która połączy mitologiczne opowieści z cyberpunkiem. Jako detektyw działający w tym świecie zetkniemy się z bogami i poznamy różne ugrupowania, a wszystko to, aby odnaleźć Annę In.
Przewidziana została także możliwość wybrania klasy postaci – jedną z propozycji jest alchemik – oraz rozwijania umiejętności, które wpłyną na opcje dialogowe i interakcję ze światem. Twórcy ze studia Sundog przywołują tutaj inspirację grą Disco Elysium, skupioną mocno na narracji, gdzie konkretne zdolności postaci mogą istotnie wpłynąć na przebieg rozmów z NPC-ami, a nawet sprawić, że lepiej odczytamy znaki obecne w różnych lokacjach. Zresztą produkcja studia ZA/UM nie jest jedyną inspiracją dla Ibru – inne tytuły, które są wymieniane, to Return of the Obra Dinn, Deus Ex: Mankind Divided, Detroit: Become Human, Valorant czy Overwatch.
Ibru pełne zagadek, ale bez systemu walki
Przy tym wszystkim niezwykle istotny będzie zawód naszego bohatera. Ibru będzie pierwszoosobowym detektywistycznym RPG-iem, gdzie do naszych zadań zaliczy się m.in. zwiedzanie wielopoziomowego miasta, rozmowy z jego mieszkańcami i zbieranie wskazówek, aby rozwiązać liczne zagadki. W grze nie pojawią się natomiast elementy walki. Jak tłumaczą twórcy, Mateusz Błaszczyk i Zbyszko Fingas, po pierwsze „bardzo trudno jest zaoferować w temacie coś nowego”, a po drugie „Walka byłaby niewskazana także z innego, fabularnego powodu. W świecie gry spotykamy boskie istoty, z którymi trudno byłoby się nam mierzyć”.
Projekt znajduje się na razie na wczesnym etapie produkcji, więc minie jeszcze trochę czasu, zanim ogłoszona zostanie data premiery oraz wymagania sprzętowe. Wiadomo za to, że całość powstaje na silniku Unreal Engine 5.