Na poniższym materiale z lutego widoczny jest już zarys mechaniki, którą wykorzystywać będzie niedaleka wersja kreatora. Do dyspozycji społeczności oddana zostanie bogata biblioteka assetów wziętych wprost z bazowej gry. Choć wydaje się jakoby wideo z początku roku, prezentowało już całkiem skończoną kuźnię, tak dopiero ostatni wyciek z nowymi elementami rozgrywki w roli głównej, ujawnił pełnię skali jej potencjału.
Halo Infinite z systemem skryptów, który pozwoli na praktycznie dowolne manipulowanie światem gry
Wspomniany system skryptów opiera się na połączeniach między blokami reprezentującymi konkretne akcje. Co za tym idzie, odblokowana zostaje w ten sposób możliwość wpływania na konfiguracje wybranych przedmiotów takich jak broń czy pojazdy. Świetnie obrazują fragmenty upublicznione przez użytkownika Rebs Gaming.
Przykładowo poprzez połączenie cech dwóch pojazdów o różnych prędkościach otrzymujemy hybrydę wolniejszego z nich o zwiększonej mocy. Wizja kuźni o tak olbrzymich możliwościach sprawia, że nie sposób jest się doczekać projektów graczy, którzy na bazie Halo Infinite tworzyć będą kompletnie nowe tytuły, tak jak miało to swego czasu miejsce z niezwykle popularnym Griffbalem.