Studio Alkimia Interactive nie zwalnia tempa i konsekwentnie uchyla rąbka tajemnicy dotyczącego długo wyczekiwanego remake’u kultowego Gothic. Właśnie ujawniono zapowiedź trzeciego odcinka serii dokumentalnej „Making Of”, który tym razem zabierze nas w podróż po Valley of Minds – jednej z najbardziej ikonicznych lokacji gry.
Gothic Remake otrzymuje więcej niż zwykły lifting graficzny
W minutowym trailerze deweloperzy jasno dają do zrozumienia, że ich ambicje sięgają znacznie dalej niż stworzenie „ładniejszej wersji” klasyka. Jak podkreślają twórcy, remake ma być pełnoprawną reimaginacją świata Gothic z wykorzystaniem najnowszych technologii graficznych, przy jednoczesnym zachowaniu ducha oryginału.
Zaprezentowane ujęcia robią wrażenie – znajome lokacje zyskały nowe życie dzięki współczesnym możliwościom wizualnym. Nadchodzący odcinek ma skupić się właśnie na aspektach graficznych i technologicznych rozwiązaniach zastosowanych przy odtwarzaniu kultowych widoków.
Więcej materiałów z Gothic Remake otrzymamy zapewne w sierpniu. Zapowiedziano prezentację gry – więc najpewniej oprócz „Making of” twórcy przygotowali elementy gameplayu.
Delikatna równowaga między nostalgią a nowoczesnością w Gothic Remake
Dyrektor projektu Reinhard Pollice w poprzednich materiałach wyjaśniał filozofię studia.
Naszym zadaniem było ustalenie, które elementy powinny pozostać dokładnie takie same, a które wymagają rozwinięcia.
Reinhard Pollice, dyrektor projektu Gothic Remake
Zespół nie planuje rewolucyjnych zmian w fabule, ale raczej skupia się na łataniu dziur fabularnych i niekonsekwencji.
Nie tylko konfigurujemy domy i harmonogramy NPC-ów. Tworzymy żywy świat pełen charakteru.
Javier Untoria, główny projektant Gothic Remake
To podejście ma sprawić, że świat Gothic będzie tętnił życiem jak nigdy wcześniej.
Co już wiemy z poprzednich odcinków Making of Gothic Remake?
Seria „Making Of” rozpoczęła się od refleksji nad „esencją” oryginalnego Gothic – deweloperzy dzielili się osobistymi wspomnieniami z grania w klasyka.
Niesamowite było to, jak można było rozwiązywać wiele sytuacji, wykorzystując innych. Oczywiście wszyscy próbowali wykorzystać ciebie, ale zawsze znajdowały się okazje, by to ty miał przewagę – choćby zmuszając kogoś do zabicia Ścierwojada za ciebie.
Roger Llovera, technical artist pracujący przy Gothic Remake
Drugi odcinek skupił się na różnicach między oryginałem a remake’iem, pokazując jak studio balansuje między wiernością pierwowzorowi, a koniecznością dostosowania gry do współczesnych standardów.
Kiedy premiera Gothic Remake?
Choć konkretnej daty premiery wciąż brak, wiemy, że remake Gothic powstaje na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Niecierpliwi fani mogą już teraz sprawdzić demo „Nyras Prologue” dostępne na Steam, które daje przedsmak tego, czego możemy się spodziewać po pełnej wersji.
Trzeci odcinek serii „Making Of” pojawi się w przyszłym tygodniu. Wszystko wskazuje na to, że Alkimia Interactive traktuje legendę Gothic z należytym szacunkiem, jednocześnie nie bojąc się unowocześnić klasyka dla nowego pokolenia graczy.