fbpx

Gearbox Software zostało sprzedane przez Embracer Group. Kupcem jest Take-Two Interactive

28 marca 2024,
20:42
Arek Grabowski
Postać z Borderlands 3 strzela karabinem

Na początku tego miesiąca informowaliśmy, że Gearbox Software znane z serii Borderlands, może zostać sprzedane przez Embracer Group. Tak rzeczywiście się stało. Dziś ogłoszono, że Gearbox został przejęty przez Take-Two Interactive za kwotę 460 milionów dolarów. Teraz studio w całości stanie się własnością nowej spółki.

Jako znaczący długoterminowy udziałowiec Embracer Group, wierzę w strategię grupy na przyszłość i jestem całkowicie przekonany, że ta transakcja jest najlepszym możliwym scenariuszem i oczywistym pozytywnym rozwiązaniem dla Grupy Embracer, Take-Two i oczywiście Gearbox Entertainment.

Randy Pitchford, założyciel i dyrektor generalny Gearbox Software

Warto zauważyć, że Take-Two Interactive przejmuje więc prawa do takich serii jak Borderlands, Tiny Tina’s Wonderlands oraz Homeworld, Risk of Rain, Brothers in Arms, a nawet Duke Nukem. „Asortyment” firmy został więc znacząco poszerzony. Take-Two przejęło wszystkie studia tego dewelopera – Gearbox Software, Gearbox Montreal oraz Gearbox Studio Quebec.

Gearbox Software twierdzi, że transakcja będzie korzystna także dla konsumentów

Założyciel studia podkreśla, że w jego interesie zawsze było Gearbox. Przejęcie marki przez Take-Two nie oznacza drastycznych zmian. Według Pitchforda porozumienie sprawi, że studio będzie tworzyć jeszcze lepsze projekty.

Moim głównym interesem jest zawsze Gearbox, a zwłaszcza nasze talenty i nasi klienci. Chcę osobiście zapewnić fanów naszych gier, że to porozumienie zapewni, że doświadczenia, które opracowujemy w Gearbox, będą najlepsze, jakie mogą być.

Randy Pitchford, założyciel i dyrektor generalny Gearbox

Sprzedaż studia przez Embracer Group jest częścią szeroko zakrojonego planu redukcji kosztów i restrukturyzacji. Zdecydowanie taki przypływ gotówki będzie pomocny – mimo wszystko grupa traci uznane studio, które przez lata tworzyło gry oceniane bardzo wysoko na całym świecie.