Final Fantasy 8 jako remake powinno mieć przebudowany system walki według reżysera gry

8 lutego 2024,
12:15
Arek Grabowski
Główny bohater Final Fantasy 8

Niedawno miało miejsce dedykowane State of Play dla Final Fantasy 7 Rebirth, czyli drugiej części trylogii remake’ów od Square Enix. Zobaczyliśmy tam dłuższy gameplay, który prezentuje się świetnie. Niedługo Final Fantasy obchodzi swoje 25-lecie. Z tej okazji reżyser Final Fantasy 8, Yoshinori Kitase, został zapytany (przez serwis IGN) o zmiany, jakie by wprowadził, jeżeli Square Enix w przyszłości miałoby remasterować grę.

Powiedział on, że na szczycie listy nowości byłby przebudowany system walki. Oryginalnie wykorzystano mechanikę Junction, co oznacza, że wrogowie awansują wraz z poziomem gracza. Według reżysera dla niektórych graczy było to bardzo trudne rozwiązanie. Yoshinori Kitase w remake’u Final Fantasy 8 chciałby stworzyć system walki, który będzie przystępny dla fanów i o wiele lepiej wyważony.

Według reżysera gry remake Final Fantasy 8 byłby ogromnym przedsięwzięciem

Według Yoshinori Kitase remake Final Fantasy 8 wymagałby bardzo dużej inwestycji czasu i wysiłku. Uważa on, że studio musi poważnie przeanalizować swoją sytuację oraz zastanowić się kilkukrotnie, jeżeli zamierza planować odnowioną wersję gry. To dość stara produkcja, wymagałaby całkowitego odbudowania od zera – tak jak na przykład Final Fantasy 7 Remake oraz Rebirth.

Mimo wszystko reżyser uznaje, że Final Fantasy 8 mogłoby być genialną produkcją, jeżeli zostałoby wydane jako remake. To rozbudowane i ikoniczne RPG, które zapisało się w sercach graczy głównie przez konstrukcję świata, postacie oraz fabułę.