Elden Ring Nightreign to nowa gra od FromSoftware zapowiedziana podczas The Game Awards 2024. Produkcja mimo tytułu nawiązującego do ostatniego soulslike’a tego studia, nie do końca będzie soulslike. Nightreign to gra oparta na współpracy, której bliżej do roguelike. Niedawno dowiedzieliśmy się, że zobaczymy tam zupełnie nowych przeciwników czy bronie i zbroje, ale także np. bossów z poprzednich odsłon Dark Souls.
Elden Ring Nightreign nie potrzebuje systemu wiadomości graczy
W dowolnej grze Dark Souls czy Elden Ringu gracze mogą pozostawiać wiadomości na terenie świata. Inne osoby mogą natrafić na te notatki i je wykorzystać (lub nie). Ten system istnieje od wielu lat w serii. Reżyser Elden Ring Nightreign, Junya Ishizaki, potwierdził, że takie rozwiązanie nie zostanie wykorzystane, jeśli chodzi o nadchodzący tytuł. Dlaczego? Nie miałby on większego sensu przy strukturze gry, która skupia się wokół kolejnych runów jak w przypadku innych roguelike’ów. Wypowiedź reżysera można znaleźć w serwisie IGN Japan.
Nadal możesz widzieć duchy innych graczy, ale możliwość zostawiania wiadomości została usunięta. Powodem, dla którego usunęliśmy funkcję wiadomości, jest to, że w tej grze, w której każda sesja trwa około 40 minut, nie ma czasu na pisanie własnych wiadomości i nie ma czasu na czytanie wiadomości napisanych przez innych.
Junya Ishizaki, reżyser Elden Ring Nightreign
Elden Ring Nightreign przyjmie nowe tempo oraz strukturę, jeśli chodzi o gry FromSoftware. Różnic będzie tutaj naprawdę dużo. Dlatego też twórcy wycinają tak znane elementy gry jak system wiadomości. Nightreign można potraktować jako swego rodzaju ciekawostkę czy spin-off. Nie będzie to soulslike, a raczej jego hybryda z roguelike.