Dragon’s Dogma 2 nie będzie miało ograniczonej liczby klatek na sekundę

14 lutego 2024,
13:05
Arek Grabowski
Twarz smoka z Dragon's Dogma 2

Premiera Dragon’s Dogma 2 zbliża się wielkimi krokami i poznajemy coraz więcej informacji o grze. Wiemy, że będzie przystępna dla nowych graczy, jednak wciąż znajdziemy tu szereg niestandardowych rozwiązań jak zbyt wielu znaczników na mapie czy pojedynczy slot zapisu. Tym razem reżyser Dragon’s Dogma 2, Hideaki Itsuno, zaprzeczył plotkom związanym z blokadą FPS w grze. Tytuł nie będzie miał ograniczeń dotyczących klatek na sekundę, co jest dobrą wiadomością przede wszystkim dla graczy PC.

W przypadku wersji konsolowych nie wiemy, czy będą dostępne standardowe tryby wydajności i jakości. Twórcy mogą również zdecydować się na brak takiego wyboru oraz ograniczenia klatek na sekundę.

Brak limitu klatek na sekundę w Dragon’s Dogma 2 świadczy o dobrym stanie technicznym

Standardowo blokady na 30 czy 60 FPS stosuje się z powodów optymalizacyjnych, lecz nie tylko. Niekiedy sam silnik gry może być sporym ograniczeniem i tego wymaga. Mimo wszystko wielu twórców decyduje się jednak odblokować licznik FPS. Bez tego rozgrywka jest wiele mniej komfortowa – szczególnie na PC. W przypadku konsol blokowanie FPS to pewien standard.

Dragon’s Dogma 2 pojawi się już 22 marca na PlayStation 5, Xbox Series X/S oraz PC. Świat gry będzie około 4 razy większy niż w pierwszej odsłonie. Aby udało się zachować odpowiednią wydajność, twórcy musieli postarać się o optymalizacje. Nowe informacje od reżysera gry tylko potwierdzają dobry stan techniczny.