Blizzard wyjaśnia, dlaczego sezony w Diablo 4 nie będą rozszerzać podstawowej fabuły gry. W niedawnym wywiadzie Joe Piepoira, zastępca dyrektora tego tytułu, wypowiedział się na temat gry. Według niego Diablo 4 będzie otrzymywać niezależne wątki fabularne dla każdego oddzielnego sezonu. Rozszerzają one świat Sanktuarium, ale nie wpływają na główną kampanię. Fabuła będzie kontynuowana tylko w oficjalnych dodatkach DLC.
Sezony w Diablo 4 rozszerzają świat Sanktuarium, a nie kontynuują główną kampanię
Według zastępcy dyrektora Diablo 4 gra otrzyma dwa rodzaje wydarzeń popremierowych – kwartalne sezony oraz pakiety rozszerzeń. Pierwsze są darmowe, natomiast drugie płatne. Joe Piepoira zapowiedział, że twórcy zamierzają kontynuować budowanie świata Sanktuarium. Sezony będą tylko swego rodzaju „dodatkiem” obok głównej fabuły. Inaczej ciężko byłoby zachować ciągłość, kiedy wyjdą oficjalne płatne DLC.
Każdy z sezonów ma linię zadań, która dotyczy jednego tematu. Można wprowadzać nowe postacie lub przywracać stare, ale jest to samodzielna kanoniczna historia osadzona w Sanktuarium, która będzie trwała przez cały sezon, a także wprowadzi nowe mechaniki rozgrywki i inne rzeczy.
Będą one dostępne w tym trzymiesięcznym okresie, tylko po to, by zostać zastąpionym w następnym sezonie, w którym wprowadzimy teraz nową sezonową linię zadań, nowy sezonowy motyw, nową sezonową rozgrywkę, nagrody do ścigania, potwory do walki, nowe starcia z bossami, takie rzeczy.
Joe Piepoira, zastępca dyrektora Diablo 4
Gracze powinni postrzegać Sanktuarium jako „płótno”, na którym będą rozgrywać się różne i niezwiązane ze sobą sezonowe historie. Mapa Diablo 4 będzie najprawdopodobniej rozszerzana przez oficjalne płatne DLC – na ten moment nie wiemy, czy sezony także wprowadzą nowe rejony.