W Starfieldzie czekają bitwy z legendarnymi statkami kosmicznymi i opuszczone wraki

29 sierpnia 2023,
11:30
Kaja Piaścik
Statek kosmiczny i wybuchający wrak z planetą w tle w Starfieldzie

W ramach kampanii promocyjnej Starfielda na oficjalnej stronie Bethesdy pojawiały się wywiady z twórcami gry. W najnowszym z nich senior level designer Zachary Wilson opowiedział o swoim doświadczeniu, inspiracjach oraz ulubionych aktywnościach i elementach, jakie czekają na graczy w trakcie odkrywania kosmosu w grze.

Wilson, który ma w swoim portfolio takie tytuły jak Frontlines: Fuel of War, Homefront czy Battlefield: Hardline i który pracuje w Bethesda Game Studios od siedmiu lat, podkreślił, że nie chce zdradzać zbyt wielu szczegółów przed nadchodzącym debiutem gry. Wśród swoich ulubionych kosmicznych spotkań wymienił jednak to, które „uwzględnia nieszczęsnego przewodnika prowadzącego na wycieczkę kosmiczną grupę podekscytowanych mieszczuchów, którzy są bardzo podekscytowani spotkaniem «prawdziwego kapitana»”. Dialogi w tym konkretnym przypadku, jak zapowiada designer, są przezabawne.

Legendarne statki i opuszczone wraki, czyli niesamowity kosmos Starfielda

Interesujących aktywności w przestrzeni kosmicznej nie zabraknie. Zachary Wilson przedstawił i nieco przybliżył dwie z nich, czyli bitwy z wysokopoziomowymi wrogimi statkami oraz zwiedzanie opuszczonych wraków.

Te pierwsze mają od początku stanowić dla graczy spore wyzwanie i zachęcać do rozwoju, drugie zaś są nośnikiem tragicznych opowieści o niebezpiecznych podróżach kosmicznych. Co ciekawe, historie gwiezdnych odkrywców napisane zostały przez twórców spoza zespołu deweloperskiego Bethesdy.

(…) Mamy również spotkania z legendarnymi statkami – są to ogromne, wysokopoziomowe, wrogie statki, które drastycznie przewyższają gracza we wczesnej części gry i aby móc je zniszczyć, trzeba się rozwinąć.


Bardzo podobają mi się też nasze opuszczone statki – zbudowaliśmy kilka ręcznie wykonanych opuszczonych statków, które koncentrują się na tragediach i niebezpieczeństwach związanych z podróżami kosmicznymi, które gracz może zwiedzać i poznawać skrywane przez nie historie. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że zleciliśmy napisanie tych historii ludziom spoza zespołu projektowego, aby wnieśli swój wkład, więc osoby, które normalnie nie mają możliwości tworzenia zawartości do gry, mogły odcisnąć na niej swoje unikalne piętno. Jeden z naszych projektantów, który wywodzi się ze sceny moddingu, Kris Takahashi, również stworzył kilka naprawdę ekscytujących spotkań ze statkami.

Zachary Wilson, Senior Level Desinger w Bethesda Games Studios

Starfield trafi do ogólnej sprzedaży już 6 września, a posiadacze edycji Premium mogą cieszyć się wczesnym dostępem od piątku 1 września. Gra będzie dostępna na PC i konsolach Xbox Series S/X, a także w ramach Game Passa od dnia premiery.