Cronos: The New Dawn stawia na taktykę. System walki będzie dość nietypowy, o czym opowiadają twórcy

24 czerwca 2025,
08:00
Bohater Cronos: The New Dawn patrzy na latającą fortecę

Polski deweloper ujawnia szczegóły mechaniki Merge w swoim najnowszym survival-horrorze. Gracze będą musieli przemyśleć każdy strzał w postapokaliptycznym świecie.

Bloober Team, znane polskie studio odpowiedzialne za serie Layers of Fear czy The Medium, opublikowało kolejny dziennik deweloperski poświęcony nadchodzącej grze Cronos: The New Dawn. Tym razem twórcy skupili się na systemie walki, który ma być kluczowym elementem rozgrywki w ich sci-fi survival-horrorze.

Warto zauważyć, że niedawno otrzymaliśmy zwiastun Cronos: The New Dawn z fragmentami gameplayu. Dzięki temu już teraz mamy nieco szerszy pogląd na grę. Bloober Team oprócz Cronos pracuje jeszcze nad Silent Hill 1 Remake po sukcesie odnowionego wydania drugiej odsłony tej ikonicznej serii. Polacy potrafią w survival-horrory!

Świat po zagładzie i unikalna mechanika łączenia się maszkar z ciałami w Cronos: The New Dawn

Akcja gry rozgrywa się w ponurym, postapokaliptycznym świecie, gdzie większość ludzkości została unicestwiona. Gracz wciela się w postać znaną jako Traveller (Podróżnik), którego zadaniem jest transportowanie esencji ludzi z przeszłości. Na swojej drodze napotka jednak Orphans (Sieroty) – wrogie istoty, które opanowały zniszczony świat.

Najciekawszym elementem rozgrywki jest mechanika „Merge” – zdolność przeciwników do łączenia się ze zwłokami, w tym z ciałami poległych towarzyszy. Po połączeniu wrogowie stają się znacznie silniejsi i trudniejsi do pokonania. Co gorsza, amunicja jest towarem deficytowym, co zmusza graczy do strategicznego podejścia do każdego starcia.

Taktyka ponad wszystko – to klucz do sukcesu w Cronos: The New Dawn!

Deweloperzy podkreślają, że kluczem do sukcesu będzie przemyślane planowanie walk. Zalecają:

  • Rozdzielanie eliminacji przeciwników w czasie i przestrzeni
  • Przerywanie procesu łączenia się wrogów
  • Wykorzystywanie zwłok jako przynęty – ryzykowna, ale potencjalnie skuteczna taktyka

Gracz będzie dysponował różnorodnym arsenałem. Wśród broni znajdzie się szybkostrzelny Javelin oraz potężny, ale wymagający bliskiego kontaktu Hammer. Każda z nich będzie miała swoje zastosowanie w konkretnych sytuacjach taktycznych.

Zróżnicowani przeciwnicy w Cronos: The New Dawn

Studio ujawniło również informacje o typach wrogów. Podstawowym przeciwnikiem będzie Doppelganger, występujący w dwóch wariantach:

  • Runners – szybcy przeciwnicy preferujący walkę wręcz
  • Bruisers – wolniejsi, ale znacznie wytrzymalsi i zadający większe obrażenia

Gracze zmierzą się także z przeciwnikami atakującymi z dystansu. Bloober Team wspomina również o „specjalnych” wrogach pojawiających się w określonych lokacjach, choć szczegóły mają zostać ujawnione w przyszłości.

Polska jakość w gatunku survival-horror

Cronos: The New Dawn to ambitny projekt polskiego studia, które próbuje swoich sił w nowym dla siebie gatunku – survival-horror z elementami strzelanki. Po sukcesach w tworzeniu psychologicznych horrorów Bloober Team stawia na bardziej dynamiczną rozgrywkę, zachowując przy tym atmosferę grozy.

Gra ma zadebiutować jesienią tego roku na PC oraz konsolach Xbox Series X/S i PlayStation 5. Dla fanów polskiej branży gier to z pewnością jedna z najbardziej wyczekiwanych premier.