fbpx

Civilization VII nie będzie zawierać elementów z XXI wieku

18 grudnia 2024,
20:30
Maciej Musiał

Podczas live streamu deweloperzy CIV VII zdradzili, że w grze nie znajdziemy elementów z XXI wieku.

Od pierwszego tytułu Sid Meier’s Civilization gracze mogli obserwować, jak ich cywilizacje rozwijają się od małych wiosek w czasach starożytnych do tętniących życiem, nowoczesnych metropolii. Niestety poczas ostatniego live streamu deweloperzy przekazali, że w Civilization VII gracze będą mogli tylko rozwijać swój naród do późnego XX wieku.

Oczywiście nie oznacza to, że gracze będą mieli mniej rzeczy do roboty w grze. W CIV VII gracze zaczną ostatnią epokę zwaną Epoką Nowożytną (Modern Age), w okresie, który deweloperzy opisali jako „czasy około 1750 roku”, czyli podczas rozkwitu industrializacji. Głównym elementem będzie budowanie fabryk, stacji kolejowych oraz rozbudowa miast i handlu. Później gracze będą musieli się zmierzyć z okresem, kiedy rozpoczynają się Wojny Światowe. Dalsze losy naszej cywilizacji w historii ludzkości i jej potencjalnej przyszłości najprawdopodobniej będą dostępne dopiero jako DLC.

Uwielbiamy nasze epoki z wielkimi konfliktami pomiędzy graczami. (…) Współczesna epoka, z wojnami światowymi, idealnie wpisuje się w ten schemat. (…) Wtedy zdecydowaliśmy, że mamy tak dużo treści – to najpełniejsza epoka, jaką mieliśmy, i już jest perfekcyjnie ułożona zgodnie z przebiegiem historii. (…) Uznaliśmy, że to idealne zakończenie dla gry Civilization. Oczywiście historia idzie naprzód aż do czasów współczesnych, ale tego nie zobaczycie w CIV VII na premierę. Na pewno jest przestrzeń na dalszy rozwój!

Deweloperzy CIV VII podczas swojego livestreamu na YouTubie

Ponieważ Epoka Nowożytna jest ostatnią epoką w grze, gracze będą musieli się skupić na ostatnich krokach do swojego zwycięstwa nad innymi cywilizacjami. Tak jak wcześniej mogli się rozwijać w kierunku ekonomicznym, militarnym, naukowym lub kulturalnym teraz muszą wybrać jedną z tych dróg, by osiągnąć zwycięstwo. Ci, co pragną zwycięstwa ekonomicznego, muszą wybudować stacje kolejowe w swoich miastach i połączyć je torami, by stać się „bankiem świata”. Ci pragnący podboju, mogą osiągnąć zwycięstwo militarne, podbijając inne cywilizacje z pomocą broni nuklearnych. Naukowe zwycięstwo wymaga wysłania pierwszej załogi w kosmos, a z kolei gracze pragnący dominacji kulturalnej muszą zacząć szukać artefaktów stworzonych w dawnych czasach i rozwijać własną cywilizację.

Mimo braku elementów z teraźniejszych czasów i przyszłości, zawartość, którą zaoferuje CIV VII, jest potencjalnie większa niż w pozostałych częściach serii.