Capcom usunął Ray Tracing z remake’ów Resident Evil 2 i 3 w najnowszych aktualizacjach

17 kwietnia 2023,
13:33
Arek Grabowski
Główna bohaterka Resident Evil 3 Remake z pistoletem patrząca na hordę zombie na ulicy miasta

Resident Evil 2 Remake i Resident Evil 3 Remake otrzymały na Steamie nowe aktualizacje. Wygląda na to, że usunęły one całkowicie funkcję Ray Tracingu. Ta technologia została wprowadzona w tamtym roku za sprawą aktualizacji „next-gen”, które wprowadzały także wyższy framerate czy też rozdzielczość.

Menu ustawień Resident Evil 2 Remake
Źródło: Post użytkownika „Kaoral” na Reddicie

Wczorajsza aktualizacja sprawiła, że w obu wyżej wymienionych grach nie ma funkcji Ray Tracingu. Na SteamDB pojawiła się informacja o nowej łatce, która nie została nazwana. Na Reddicie można również znaleźć doniesienia o tym, że Resident Evil 7 również utraciło funkcję Ray Tracingu.

Dlaczego Ray Tracing został usunięty z remake’ów Resident Evil 2 i Resident Evil 3?

Kilka dni temu Capcom ogłosił, że w lipcu zakończy się wsparcie dla Resident Evil 2 Remake, Resident Evil 3 Remake i Resident Evil 7, jeśli chodzi o wersje DX11 bez Ray Tracingu. Twórcy nie gwarantują pełnej kompatybilności działania podczas korzystania z wyżej wymienionych wersji gier.

Mimo wszystko to jeszcze nie lipiec, a pewne funkcje zniknęły. Wygląda na to, że ta sytuacja jest jedynie błędem ze strony Capcomu. Najprawdopodobniej w ciągu kilku najbliższych dni otrzymamy nową aktualizację, która przywróci Ray Tracing.