Capcom szacuje, że Street Fighter 6 sprzeda się w 10 milionach egzemplarzy na przestrzeni swojej żywotności

28 kwietnia 2023,
17:22
Amira El Berrah

Capcom szacuje, jakie wyniki sprzedaży osiągnie Street Fighter 6. Twórcy chcą prześcignąć wyniki poprzedniej części serii, a Haruhiro Tsujimoto mówi o ambitnych prognozach firmy oraz o planach rozwoju, aby przyciągnąć nowych graczy.

Street Fighter

2 czerwca 2023 roku odbędzie się premiera Street Fighter 6 na PlayStation 4 i 5, Xbox Series X|S i PC. Capcom od momentu ogłoszenia tytułu w zeszłym roku intensywnie prowadził kampanie reklamową gry. Poza licznymi zwiastunami wydawcy udostępnili również darmową wersje demo na wszystkie wymienione wcześniej platformy.

Haruhiro Tsujimoto wypowiada się na temat Street Fighter 6

Dyrektor i przedstawiciel Capcomu, Haruhiro Tsujimoto, w wywiadzie dla japońskiego magazynu Famitsu wypowiedział się na temat oczekiwań firmy w stosunku do sprzedaży szóstej części serii. Ma ona szacunkowo sprzedać się w ponad 10 milionach egzemplarzy na przestrzeni całej żywotności gry. Capcom wyciągnął takie wnioski, bazując na doświadczeniach ze Street Fighter 5, który osiągnął wynik ponad siedmiu milionów sprzedanych egzemplarzy.

Tsujimoto wspomina również o chęci wspierania cross-playu w przyszłych tytułach oraz rozwoju ExoPrimal, czyli wieloosobowej gry o polowaniu na dinozaury, która także obsługuje cross-play i jest kompatybilna między platformami. Projekt był między innymi napędzany chęcią zdobywania doświadczenia i wiedzy specjalistycznej.

Jako osoba, która walczy na pierwszej lini frontu od 40 lat, chcę uczynić Japonię bardziej energiczną dzięki sile gier.

Haruhio Tsujimoto

Capcom najprawdopodobniej planuje również promować niektóre ze swoich starszych gier, rozszerzać ich zawartość lub wzbogacać je spin-offami. Ze względu na sukces międzynarodowy Ace Attorney, firma zdecydowała się wydać Ghost Trick Remaster. Wszystkie przedstawione przez Tsujimoto działania maja w głównej mierze uatrakcyjnić ofertę Capcomu dla aktualnych i potencjalnych nowych konsumentów.