Game Informer opublikował nowy materiał z Borderlands 4, prezentujący dotychczas niepokazany region gry. Wastelands to piaszczysta kraina pełna zniszczonych struktur, która stylistycznie nawiązuje do klasycznych lokacji z Pandory.
Wastelands z Borderlands 4 to industrialne pustkowia
W przeciwieństwie do wcześniej zaprezentowanego regionu Faded Fields Wastelands charakteryzuje się bardziej industrialnym klimatem. Gracze będą musieli często korzystać z mechaniki wspinaczki, szczególnie podczas infiltrowania obozów przeciwników.
Region wizualnie przypomina tereny opanowane przez bandytów znane z wcześniejszych części serii. To świadomy powrót do estetyki, która zdefiniowała pierwsze odsłony Borderlands.
Znajome twarze z Borderlands w nowych rolach
Materiał ujawnił również powrót znanych postaci:
- Moxxi otrzymała nową lokację na Kairos
- Zane z Borderlands 3 pojawi się jako postać niezgrywalna
- Powraca mechanika Tip Jar znana z drugiej części – gracze będą mogli wydawać pieniądze na szansę zdobycia nowej broni
W Borderlands 4 czeka nas jeszcze więcej do odkrycia
Wastelands to jeden z głównych regionów planety Kairos. Gearbox zapowiedział, że pozostałe dwa duże obszary zostaną ujawnione w późniejszym terminie.
Wywiad z deweloperami koncentrował się przede wszystkim na systemie tworzenia łupów i tym, jak każda broń ma sprawiać unikalne wrażenia podczas użytkowania. Studio szczegółowo omówiło też ulepszenia w proceduralnym systemie generowania ekwipunku. Warto zauważyć, że Borderlands 4 ma być najtrudniejszą odsłoną serii. Najpewniej więc zobaczymy sporo zmian względem poprzednich odsłon, gdzie niestety mieliśmy sporo do czynienia z tzw. „gąbkami na pociski”.
Premiera Borderlands 4 coraz bliżej
Borderlands 4 zadebiutuje 12 września 2025 na PlayStation 5, Xbox Series X/S oraz PC w cenie 69,99 dolarów – niedawno rozpoczęła się przedsprzedaż. Wersja na Nintendo Switch 2 pojawi się w późniejszym terminie.
Gra ma łączyć klasyczne elementy serii z nowoczesnymi rozwiązaniami, oferując zarówno nostalgiczny klimat, jak i świeże mechaniki rozgrywki.