Bethesda wprowadziła DRM Denuvo do Ghostwire: Tokyo w najnowszej aktualizacji

14 kwietnia 2023,
17:45
Arek Grabowski
Demon na tle miasta w grze Ghostwire: Tokyo

Według niektórych system DRM Denuvo wpływa negatywnie na wydajność gier. Ta technologia została jednak wprowadzona przez Bethesdę do Ghostwire: Tokyo niemal rok po premierze. Według serwisu Dark Side of Gaming dodanie takiej funkcji miało miejsce w aktualizacji Spider’s Thread, która została wydana niedawno. Wprowadzenie Denuvo do Ghostwire: Tokyo spotkało się oczywiście z negatywną reakcją graczy.

Czy Denuvo wpłynie na wydajność Ghostwire: Tokyo? Dlaczego wprowadzono ten DRM?

Wiadomość o wprowadzeniu Denuvo do Ghostwire: Tokyo jest następstwem odkrycia, że Redfall również będzie miał zaimplementowany ten system. Obecnie nie wiadomo jedynie, czy Starfield od Bethesdy także zostanie „obarczony” DRM’em.

Warto zauważyć, że na początku tygodnia Capcom usunął Denuvo z Resident Evil: Village w wersji steamowej. Ten system nie jest pożądany przez graczy, ponieważ wpływa na wydajność gier. W Resident Evil: Village różnica była mocno zauważalna.

Czy Denuvo w Ghostwire: Tokyo również zmniejszy wydajność tytułu? Nie jest to na ten moment tak oczywiste, choć w sieci zapewne zaczną pojawiać się testy wykonane przez graczy. Pod względem PR-owym taki krok jest dość chybiony dla Bethesdy.