Atomic Heart – szef Mundfish dzieli się informacjami o studiu, grze i planach

3 stycznia 2023,
22:10
Kaja Piaścik

Premiera Atomic Heart nadchodzi już w lutym! Tymczasem założyciel Mundfish Robert Bagratuni opowiedział w wywiadzie dla portalu WCCF Tech o sytuacji studia, planowanych DLC i powodach opóźnień. Wyszedł też nowy zwiastun prezentujący ray tracing w grze.

Dwa roboty bez twarzy przypominające kobiety w Atomic Heart

Premiera Atomic Heart coraz bliżej – wielokrotnie przekładany termin debiutu FPS-a akcji przypada aktualnie na 21 lutego. Nadchodzący projekt to alternatywna wizja Związku Radzieckiego, w którym postęp technologiczny wymknął się spod kontroli, co doprowadziło do konfliktu między ludźmi i maszynami. W przygotowaniu na wydanie tytułu szef studia Mundfish i reżyser gry Robert Bagratuni porozmawiał z portalem WCCF Tech na kilka ważnych tematów dotyczących produkcji.

Atomic Heart – relokacja studia, multiplayer i DLC

W wywiadzie poruszona została kwestia relokacji moskiewskiego studia Mundfish. Aktualnie siedziba znajduje się na Cyprze, a wśród pracowników firmy są osoby m.in. z Polski, Ukrany, Austrii, Kazachstanu, Gruzji, Izraela, Armenii, Serbii czy Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Mając w bliskiej perspektywie premierę dużej produkcji, Bagratuni nie chce dzielić się szczegółami przeniesienia siedziby, ale wspomina, że w przyszłości opowiedzą pełniejszą historię studia.

Serwis WCCF Tech dopytał też o znaczące opóźnienie, jakie zaliczyło Atomic Heart. Gra była pierwotnie planowana na 2018 rok, ale twórcy musieli skonfrontować ambicje z możliwościami. Aby dostarczyć wyjątkowy produkt, musieli spędzić nad nim więcej czasu, a w trakcie procesu zrezygnować z niektórych funkcji. Mundfish skupiło się na fabule, mechanikach i strukturze gry kosztem np. trybu wieloosobowego. Reżyser tytułu potwierdza zatem, że będzie on przeznaczony tylko dla jednego gracza.

Ogłoszone zostały już też cztery DLC do gry, które rozszerzą świat Atomic Heart i pogłębią doświadczenia gracza. Bagratuni zapowiada w ramach dodatków nowe terytoria, misje, zagadki, przeciwników oraz zawartość fabularną dotyczącą przestrzeni i postaci.

Spektakularna grafika na nowym trailerze z gameplayem

Na tym jednak nie koniec nowości o Atomic Heart. Dziś opublikowany został również krótki zwiastun prezentujący grafikę i ray tracing. Gra ma wykorzystywać możliwości kart NVIDIA GeForce RTX oraz oferowaną przez nie technikę rekonstrukcji obrazu i zwiększania wydajności z pomocą AI – DLSS 3.

Tytuł pojawi się na Steamie w wersji na PC oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X/S, a w dniu premiery trafi również do usługi Game Pass.