After the Fall – co wiemy na temat Left 4 Dead w VR

Pomimo olbrzymich starań twórców After the Fall udało się dotrzeć do informacji dotyczących nowości, jakie znajdziemy w grze. Różne sposoby przeładowania, baza służąca jako miejsce spotkań graczy – to tylko kilka z rzeczy, których ze świecą szukać w innych produkcjach.

22 listopada 2021
Na skróty
  • After the Fall bazuje na silniku poprzedniej gry twórców – Arizona Sunshine.
  • Gra ma oferować kilka rodzajów przeładowania, te trudniejsze mają dawać mnożnik do wyniku gracza.
  • Producenci stawiają na społecznościowy aspekt rozgrywki, wprowadzając miejsce spotkań.
  • After the Fall wychodzi 9 grudnia, wczesny dostęp rozpoczyna się natomiast 48 godzin wcześniej.

After the Fall już niedługo będzie miało swoją premierę na PC. Twórcy podjęli wszelkie starania, aby nie ujawniać żadnych szczegółów, ale nie udało im się ukryć wszystkiego.

Vertigo Games znane jest przede wszystkim z Arizona Sunshine, gry uznawanej za ojca kooperacji VR. To duże stwierdzenie jest jak najbardziej trafne, gdyż w czasach, kiedy wirtualna rzeczywistość była jeszcze nowinką technologiczną, to, wtedy jeszcze małe, studio stworzyło pełnoprawnego fabularnego shootera, do tego z możliwością współpracy. Producenci nie ukrywają, że After the Fall będzie niejako dzieckiem Arizony. Inna sprawa, że ten dzieciak już po narodzinach ma być znacznie, znacznie większy od swojego protoplasty.

Olbrzymia horda przeciwników z After the Fall

Innowacje w After the Fall

Nowości jest wręcz multum. Po pierwsze jest to pierwsza gra VR z czteroosobową kooperacją. To ogromna rewolucja z perspektywy psychologii społecznej, która wykazuje, że w wirtualnej rzeczywistości znacznie szybciej nawiązują się znajomości między graczami niż podczas tradycyjnych rozgrywek. Vertigo Games zauważyło ten potencjał, bo kolejną innowacją jest The Lobby.

The Lobby to baza wypadowa graczy, w której naraz może się znajdować aż 32 śmiałków. Każdy uczestnik zamkniętej bety After the Fall ma do powiedzenia na ten temat same dobre rzeczy, gdyż dzięki niemu zapraszanie towarzyszy do grupy jest równie proste, co zrobienie żółwika z nieznajomym.

Na wyróżnienie zasługuje też masa innych mechanik, ale szczególnie ciekawa jest możliwość zmieniania sposobu przeładowania. Te można poukładać według złożoności, od kliknięcia jednego przycisku, po „prawdziwe” przeładowanie z wyjęciem magazynka, włożeniem nowego i zwolnieniem zamka. To oznacza, że gracze każdego poziomu zaawansowania będą mogli komfortowo grać, bez sytuacji, w których przez 5 minut próbują wcisnąć magazynek do gnata. Ponadto będą oni zachęcani do używania bardziej realistycznych wersji mechanik mnożnikami zdobywanych zasobów.

Modyfikacja broni w After the Fall

Vertigo Games i komnata tajemnic

Producenci skrzętnie ukrywają szczegóły na temat systemu progresji i na razie wiadomo o systemie ulepszeń broni tylko tyle, że on istnieje. Są też pogłoski dotyczące drzewek umiejętności, jednak aby na pewno wiedzieć, jak będzie wyglądać gra, musimy poczekać do 7 grudnia na odblokowanie wczesnego dostępu dla tych, co kupili grę w przedsprzedaży.

Bartłomiej Gawryszuk

UWaga! Gorące informacje!