Xbox pracuje nad chatbotem AI do obsługi zgłoszeń klientów

2 kwietnia 2024,
19:29
Arek Grabowski
Czarna konsola Xbox Series X

Microsoft według nowych doniesień pracuje nad chatbotem opartym na sztucznej inteligencji, który ma zastąpić pracowników obsługi klienta. Informuje o tym serwis The Verge. Według niego firma już testuje nowo stworzonego chatbota, którego określa jako „ucieleśnioną postać AI”. Najwidoczniej sztuczna inteligencja będzie „ludzka”, by skutecznie odpowiadać na pytania klientów.

Obecnie technologia nosi nazwę Xbox Support Virtual Agent. Jest ona testowana wyłącznie wewnętrznie w firmie Microsoft. Jeżeli cały proces sprawdzania bota przejdzie pomyślnie, najpewniej już niebawem zobaczymy go jako oficjalne narzędzie Xbox. Warto zauważyć, że to nie jedyna nowość od Microsoftu, która nadchodzi. Niedawno informowaliśmy również o wycieku cyfrowej wersji konsoli Xbox Series X.

Czy sztuczna inteligencja całkowicie zastąpi „ludzkie” wsparcie użytkownika?

Oczywiście, że nie. Sztuczna inteligencja ma jedynie wspierać cały proces. Najpewniej te najprostsze problemy można rozwiązać wyłącznie za pomocą AI – bez angażowania pracowników. Bardziej skomplikowane kwestie będą jednak wymagać człowieka.

Dyrektor generalny Xbox ds. sztucznej inteligencji w grach, Haiyan Zhang, potwierdził, że chatbot już rzeczywiście istnieje jako prototyp. Dokładne dane o tym kiedy zostanie oficjalnie wprowadzony, pozostają nieznane.

Testujemy wirtualnego agenta pomocy technicznej Xbox, wewnętrzny prototyp animowanej postaci, która może zadawać pytania dotyczące tematów pomocy technicznej Xbox za pomocą głosu lub tekstu.

Haiyan Zhang, dyrektor generalny Xbox ds. sztucznej inteligencji w grach

Nowy wirtualny asystent ma teoretycznie usprawniać pomoc techniczną ze strony Microsoftu. Sztuczna inteligencja będzie w pewnym momencie oferować wsparcie dla wszystkich użytkowników konsol Xbox.