Gamescom to coroczny targ branżowy poświęcony grom wideo. Podczas ostatniej edycji eventu, jaka odbyła się w sierpniu 2024 roku Naoki Yoshida, reżyser Final Fantasy XIV – jednego z najpopularniejszych MMO i najlepiej sprzedających się gier Square Enix – udzielił wywiadu dla niemieckiej strony Crystal Universe, specjalizującej się w newsach dotyczących gier JRPG. Głównym tematem rozmowy były plany dotyczące przyszłości MMO po wydaniu najnowszej ekspansji Dawntrail.
Przyszłe plany dla fabuły MMO po ekspansji
Na temat historii Final Fantasy XIV po dodatku Dawntrail poruszono kilka istotnych kwestii. Naoki Yoshida podkreślił, że w poprzedniej ekspansji, Endwalker, główny przewodni rozpoczęty na początku MMO został zakończony, a główni antagoniści zostaną zastąpieni nowymi, którzy mogą zaskoczyć graczy. Obecna fabuła, łącząca kolejne ekspansje, wprowadzi coś nowego, prawdopodobnie w oficjalnych patchach po wydarzeniach w Dawntrail, koncentrując się na postaciach znanych z głównej kampanii najnowszego rozszerzenia. Reżyser MMO dodał, że w grze znajdują się już wskazówki dotyczące tego, co może być następnym konfliktem z jakim gracze będą się zmagać.
Nie mogę teraz powiedzieć, jak długa będzie nowa fabuła, ani ile ekspansji ją obejmie. Naszym największym priorytetem jest obecnie jej rozwój za pomocą nadchodzących patchów. Chcemy uczynić elementy niespodzianki i ekscytacji namacalnym dla graczy, podczas gdy my jako zespół developerski kształtujemy kontynuację fabuły i stopniowo, ale pewnie, widzimy ścieżkę, którą zaprowadzi nas w podróż. Przykładamy dużą wagę do opinii społeczności i wykorzystamy je, aby stworzyć historię, która będzie cieszyć się uznaniem wszystkich.
Neoki Yoshida, reżyser Final Fantasy XIV, podczas wywiadu z Crystal Universe
Potencjalne zmiany skupione na wygodzie i wyglądzie oraz możliwy crossover w przyszłości
Kolejnym tematem rozmowy były potencjalne zmiany dotyczące gameplayu i opcji dostępnych opcji graczy. Obecnie wielu z nich ma możliwości noszenia określonych przedmiotów kosmetycznych oraz ograniczoną możliwość zmiany fryzury, jeśli stworzyli postać z konkretnej fikcyjnej rasy. Yoshida wspomniał, że ze względu na modele używane przez te rasy, dodanie takich opcji, jakie są dostępne dla innych graczy, jest wyzwaniem. Niemniej jednak, razem ze swoim zespołem, słucha opinii społeczności i stara się wprowadzać jak najwięcej nowych możliwości dla tej grupy.
Wielu fanów MMO narzeka także na brak opcji zmiany strojów poza określonymi miejscami uznawanymi za bezpieczne. Oznacza to, że jeśli chcą oni zmodyfikować wygląd swoich postaci, muszą wrócić do tych lokacji lub zrezygnować ze swojego obecnego wyglądu, co czasami wygląda dość komicznie. Yoshida powiedział, że próby usunięcia tej potrzeby są podejmowane, ale ze względu na stary kod gry jest to dość trudne i może prowadzić do przeciążenia serwerów. Niemniej jednak zaznaczył, że istnieje szansa, że jego zespół znalazł potencjalne rozwiązanie i niedługo gracze będą mogli zmieniać swój wygląd w dowolnym miejscu.
Poruszono także temat ułatwienia podróży między serwerami dla graczy, co obecnie jest możliwe tylko w trzech lokacjach w całej grze. Na pytanie, czy fani mogą spodziewać się większej liczby miejsc na taką zmianę, Naoki Yoshida odpowiedział, że chociaż jest to możliwe, dodanie kolejnych lokacji znacznie spowolniłoby czas oczekiwania na transfer między serwerami.
Zapytany o potencjalny crossover z nadchodzącym Monster Hunter Wilds, Yoshida przypomniał również o ostatnim udanym połączeniu świata Final Fantasy XIV z Monster Hunter World oraz swoich dobrych relacjach z twórcami i obecnym reżyserem serii Monster Hunter. Podkreślił, że na razie nie chce nakładać na ich zespół dodatkowej pracy, ponieważ wciąż intensywnie pracują nad swoją grą. Dodał jednak, że istnieje możliwość kolejnego crossovera w przyszłości.
Kiedy osiągniemy pewien punkt w naszej pracy i przeprowadzimy rozmowy, istnieje możliwość, że pojawi się kolejny crossover. Ale to zabawne, że to pytanie pada właśnie dzisiaj! Wczoraj wieczorem spotkałem się z Fujioka-san i Tokuda-san.
Neoki Yoshida, director of Final Fantasy XIV, during an interview with Crystal Universe