Wiedźmin 3 otrzymał aktualizację, która poprawia wydajność Ray Tracingu i dodaje Intel XeSS

12 maja 2023,
13:55
Arek Grabowski
Geralt z dwoma mieczami na plecach w wiosce o zachodzie słońca w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon

Dziś została udostępniona nowa aktualizacja do Wiedźmina 3 z oznaczeniem 4.03. Jest ona dostępna dla wszystkich platform. Twórcy wprowadzili przede wszystkim sporo usprawnień na PC – od teraz ten tytuł obsługuje technologię Intel Xe Super Sampling (XeSS).

Dodatkowo CD Projekt Red informuje, że usprawniono efekty Ray Tracingu, czyli oświetlenie i odbicia. Skupiono się przede wszystkim na wydajności przy włączonym śledzeniu promieni. Oprócz tego zadbano o naprawę najważniejszych błędów wizualnych jak znikające cienie czy czarne obramowania obiektów.

Co wprowadza aktualizacja 4.03 do Wiedźmina 3: Dziki Gon?

W grze było sporo irytujących dla graczy błędów. Ray Tracing powodował przy określonych warunkach pogodowych pojawianie się siatki jasnych punktów. Zostało to wyeliminowane w najnowszej aktualizacji. Dodatkowo naprawiono błędy powodowane przez Screen Space Reflections (SSR) przy włączonym Ray Tracingu. Karty graficzne AMD nie powinny także crashować gry po starcie lub wczytaniu zapisu.

Najnowsza aktualizacja wprowadza garść poprawek stricte dla graczy konsolowych:

  • Wyskakujące okienko Cross Progression będzie teraz poprawnie wyświetlać, które konto jest zalogowane;
  • Naprawiono problem, w którym na Geralcie w ekranie ekwipunku pojawiały się ciemne paski lub cienie, gdy na PlayStation 5 włączony był tryb wydajności;
  • Naprawiono problem, który powodował, że gra mogła na krótko freezować lub zacinać się podczas automatycznego zapisywania danych na konsolach nowej generacji;
  • Rozwiązano problem spadków wydajności na konsolach nowej generacji podczas korzystania z Wiedźmińskich Zmysłów w Beauclair i Novigradzie.

Poprawek związanych z technicznymi aspektami Wiedźmina 3 jest więcej. Twórcy wprowadzili mod społecznościowy Next Gen Script Fixes na wszystkie platformy. Co wprowadza ta modyfikacja?

  • W Cieniu Wiecznego Ognia – Muzyka ambientowa z zadania nie będzie już kontynuowała odtwarzania po jego ukończeniu. Dla graczy, którzy już doświadczyli tego problemu, może być konieczne ponowne wejście do kanałów Novigradu lub Oxenfurtu, aby go rozwiązać;
  • Dodano opcję automatycznego nakładania olejów w walce;
  • Z wyjątkiem mikstur i wywarów, teraz niemożliwe jest, aby Geralt jadł lub pił pod wodą.

Aktualizacja 4.03 jest dostępna do pobrania. Twórcy zapewniają, że dzięki niej gra będzie działać znacznie lepiej, szczególnie przy włączonym Ray Tracingu. Najważniejsze błędy zostały wyeliminowane, a wydajność poprawiona.