Wiedźmin 3 Next-Gen płaci wydajnością za oprawę graficzną – 30 FPS i nie najlepsza stabilność

13 grudnia 2022,
12:05
Arek Grabowski
Geralt z Wiedźmina 3 w zbroi ze zdziwieniem na twarzy.

Aktualizacja Next Gen do Wiedźmina 3 pojawi się już 14 grudnia. Oprawa wizualna znacznie się zmieni, niektóre mechaniki zostaną poprawione, twórcy naprawią także najpopularniejsze i najbardziej uciążliwe błędy. Niestety nowa wersja gry nie jest tak perfekcyjna, jak mogłoby się wydawać. Oczywiście produkcja wygląda lepiej pod każdym względem, jednak ta oprawa będzie dużo bardziej wymagająca niż podstawowy tytuł.

Do najważniejszych zmian należy ulepszone oświetlenie i odbicia, Ray Tracing czy też znacznie szybsze ładowanie. Niektóre te elementy są wymagające, przez co nawet PlayStation 5 nie najlepiej radzi sobie z Wiedźminem 3. Sporadycznie gra działa w niestabilnych 30 klatkach na sekundę, co dla niektórych graczy może być niewystarczające. Dodano również nowe ustawienie kamery i mody społeczności, co już opisywaliśmy.

Wiedźmin 3 Next Gen z dwoma trybami wyświetlania na konsolach nowej generacji

Na PlayStation 5 i Xbox Series X można korzystać z dwóch trybów wyświetlania – Ray Tracing oraz Wydajność. Pierwszy z nich oferuje dynamiczną rozdzielczość 1440p, gdzie średnio jest to 1188p. Rozgrywka toczy się tutaj w 30 klatkach na sekundę, ale sporadyczne spadki wydajności w wymagających lokacjach (np. miasta) mogą być mocno uciążliwe. Poza takimi miejscami Wiedźmin 3 Next Gen działa bardzo dobrze i stabilnie.

Na trybie Wydajność gra działa w dynamicznej rozdzielczości 4K, ale średnio jest to 1548p. Tutaj rozgrywka utrzymuje 60 klatek na sekundę, jednak z drobnymi spadkami do 50. Wiedźmin 3 Next Gen także w tym trybie wygląda znacznie lepiej niż oryginał. Rozgrywka przypomina tu po prostu PC. Na materiale wideo można zobaczyć dokładne porównanie gry z różnych konsol.