Według CD Projektu Cyberpunk 2077 ma ewoluować podobnie do serii Wiedźmin

2 listopada 2023,
12:05
Kaja Piaścik
V w żółtej kurtce od tył€ z wieżowcem i latającymi pojazdami w tle

Po premierze Phantom Liberty, jedynego planowanego dodatku do Cyberpunka 2077, CD Projekt zaczyna skupiać się na kolejnych projektach. W pierwszej kolejności ma to być kolejna odsłona Wiedźmina pod roboczą nazwą Project Polaris, ale coraz więcej mówi się też o kontynuacji futurystycznej serii studia.

Projekt Orion, bo taki kryptonim nosi sequel Cyberpunka 2077, znajduje się aktualnie na etapie prac koncepcyjnych, a produkcja ma ruszyć pod koniec 2024 roku. Reżyserią zajmie się Gabe Amatangelo, który odpowiadał też za Phantom Liberty.

W ostatniej rozmowie z portalem PC Gamer reżyser narracyjny w CD Projekt Red Igor Sarzyński opowiedział nieco o planach studia na przyszłość franczyzy. Jak twierdzi, rozwój kolejnych części Cyberpunka 2077 ma wyglądać podobnie do rozwoju pierwszej flagowej serii CDPR.

Rozważcie gry z serii Wiedźmin i to, jak bardzo zmieniały się z każdą odsłoną. Chcemy tutaj podobnej ewolucji.

Igor Sarzyński , Narrative Director w CD Projekt Red

Pierwszy Wiedźmin skończył niedawno 16 lat – od momentu premiery nasz rodzimy deweloper stał się wielkim międzynarodowym studiem. To, wraz z postępem technologicznym, przełożyło się na ogromne skoki jakościowe między kolejnymi odsłonami Wiedźmina. Drastyczna zmiana dotyczy właściwie każdego aspektu gier, w tym skali projektów, grafiki, mechanik, światotwórstwa, ilości i złożoności misji pobocznych czy pogłębienia postaci i fabuł.

Według Sarzyńskiego następne części Cyberpunka 2077 mają odzwierciedlać ewolucję Wiedźmina. Ze względu na oczywiste różnice między Wiedźminem z 2007 roku a pierwszą częścią nowej serii oraz na etap, na jakim znajduje się obecnie CDPR, nie można liczyć na dokładną analogię, ale deweloperzy na pewno oczekują znaczących postępów.

Cyberpunk 2077 był naszą pierwszą wyprawą do futurystycznego świata science-fiction z mnóstwem nowych mechanik rozgrywki, tonem narracji, motywami i kierunkiem artystycznym. Niektóre rzeczy działały niemal od razu, takie jak grafika, projekt miasta, muzyka, interaktywny system scen i style gry. Inne aspekty, takie jak progresja postaci, interaktywność NPC i optymalizacja, wymagały więcej czasu. To naturalne; niemożliwe jest dopracowanie wszystkiego za pierwszym podejściem. Teraz, gdy wszystkie elementy gry są iterowane i działają dobrze, skupimy się na jeszcze ściślejszym ich połączeniu i stworzeniu spójnego, całkowicie wciągającego doświadczenia.

Igor Sarzyński , Narrative Director w CD Projekt Red

Na sequel Cyberpunka 2077 graczom przyjdzie poczekać jeszcze dobrych kilka lat, ale bazując na słowach Sarzyńskiego, kolejna odsłona w serii może znacząco poprawić i rozwinąć to, co zobaczyliśmy w pierwszej części.