Ostatnie dni przed premierą Remnant 2 – które zadebiutuje już 25 lipca – to wysyp materiałów zachęcających nas do jak najszybszego zapoznania się z grą. Niedawno dostaliśmy 40-minutowy fragment gameplayu i poznaliśmy wymagania sprzętowe na PC oraz listę achievementów, a dzisiaj możemy dodatkowo wczytać się w wywiad z twórcami przeprowadzony przez portal Wccftech.
Remnant 2 to zabawa w losowej kolejności z dużą ilością broni
W rozmowie wzięli udział John Pearl (Design Director) i Ben Cureton (Principal Designer) ze studia Gunfire Games, którzy opowiedzieli trochę o świecie gry, walce i gameplayu. Zaczęli od przyznania, że akcja Remnant 2 toczy się ponad dwie dekady po wydarzeniach z DLC do pierwszej części, czyli Subject 2923. W związku z tym w świecie trochę się zmieniło, ale i tak wciąż spotkamy w nim kilka znajomych postaci.
Już w Remnant: From the Ashes wybory odgrywały znaczną rolę, a w sequelu ma się to jeszcze zwiększyć. Dodatkowo z częścią elementów w Remnant 2 zapoznamy się w losowej kolejności, włączając w to lokacje czy nawet główną fabułę i poboczne wydarzenia. W taki sposób twórcy chcą zachęcić nas do kilkukrotnego przejścia gry i trwającej dłużej zabawy. Warto także wspomnieć, że po pierwszym przejściu jakiegoś świata odblokujemy tryb przygodowy, który pozwoli nam wracać do niego wielokrotnie.
W Remnant 2 jest ważny wątek fabularny, który zabierze gracza do innych światów; jednak te światy będą odwiedzane w losowej kolejności, a zamiast pojedynczej fabuły dla danego świata, pojawią się dwie wyjątkowe historie, przez co gracz dostanie losowo jedną z nich. W ten sposób dwie osoby grające w grę nie tylko udadzą się w podróż po światach w innej kolejności, ale także zobaczą w każdym z nich inną historię.
John Pearl dla Wccftech
Wzmacniać cały efekt ma jeszcze większe zróżnicowanie i urozmaicenie lokacji względem pierwszej części. Zresztą nie tylko w tym zakresie twórcy Remnant 2 wyznaczyli sobie cel na masę nowości. W grze ma pojawić się jeszcze więcej nowej broni, ale powróci też arsenał obecny w serii wcześniej. Wykorzystamy go do zadawania różnych rodzajów obrażeń, przypisanych do poszczególnych archetypów postaci (przykładowo Gunslinger będzie specjalizował się w atakach długodystansowych). Poza tym broń ulepszymy i dostosujemy do naszych potrzeb.
W grze pojawią się także opcje tarcz i barier chroniących naszą postać oraz elementy związane ze skradaniem, mimo że Remnant 2 nie skupia się raczej na tej mechanice. Bezgłośne przekradanie się wykorzystamy raczej przed właściwą walką.
Remnant 2 ukaże się 25 lipca. Po premierze Gunfire Games planuje wsparcie dla gry oraz wydanie DLC, choć na ten moment nie może udzielić na jego temat więcej informacji. Tytuł pojawi się na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S, ale niestety nie zagramy ze znajomymi, którzy posiadają inny sprzęt – twórcy nie przewidują na razie cross-playu.