Baldur’s Gate 3 przyciąga uwagę graczy nie tylko fabułą, ale także rozbudowanym kreatorem postaci. Ostatnie doniesienia z Kotaku oraz wywiad z Aleną Dubroviną, główną artystką postaci w studiu, ujawniły nowości, które wprowadzają do kreatora postaci wiele interesujących możliwości.
Jedną z najciekawszych są efektowne animacje wyboru klasy postaci. Teraz każda klasa posiada swoje własne, charakterystyczne intro, co dodaje tworzeniu postaci nowego wymiaru. Od mistycznego wiatru, który przyzywa druid, przez zręczne ukazywanie umiejętności wojownika, aż po zaskakujący trik łotra z monetą, wszystko to nadaje postaciom indywidualności.
W Baldur’s Gate 3 spersonalizujemy każdy szczegół
Wprowadzenie opcji wyboru różnych typów Dragonbornów spotkało się z entuzjazmem społeczności graczy. Teraz gracze mogą decydować, czy ich Dragonborn będzie miał ogon, choć wcześniej była to opcja ograniczona. Ta swoboda personalizacji pozwala graczom na jeszcze większą różnorodność w kreowaniu postaci i wprowadzenie do gry własnych, unikalnych bohaterów.
Kolejną nowością jest także możliwość indywidualnej personalizacji genitaliów postaci. Ta opcja wpisuje się w dążenie do większej reprezentatywności w grach RPG, dając graczom swobodę w tworzeniu postaci zgodnie z własnymi preferencjami i tożsamością. Kreator postaci oferuje również bogaty wybór klas, opcję multiklasowania oraz 22 różne podklasy.
Chociaż niektórzy mogą wyrazić lekkie rozczarowanie brakiem jeszcze bardziej zaawansowanych suwaków w kreatorze postaci, ogólnie opcje personalizacji w Baldur’s Gate 3 zapewniają szeroki wachlarz możliwości, które z pewnością przypadną do gustu wielu miłośnikom gry. Pełna wersja Baldur’s Gate 3 na platformie PC zostanie wydana 3 sierpnia.