Twórcy Baldur’s Gate 3 żądają listy nieuznanych w napisach końcowych tłumaczy „natychmiast”

10 sierpnia 2023,
10:00
Arek Grabowski
Uśmiechnięty ork w Baldur's Gate 3

Gra Baldur’s Gate 3 zyskała ogromną popularność. Zaledwie kilka godzin po premierze odnotowano ponad 400 tys. graczy. Larian Studios popełniło jednak spory błąd, jak na tak dużą produkcję. Część zespołu lokalizacyjnego nie została zapisana w napisach końcowych gry. Ten błąd ma naprawić nadchodząca aktualizacja.

Przez oświadczenie dla serwisu Eurogamer Larian potwierdziło, że problem leży w liście pracowników, którą studio otrzymało od firmy lokalizacyjnej Altagram. Twórcy Baldur’s Gate 3 zażądali spisu zespołu „natychmiast”, by dodać go do napisów końcowych.

Zespół lokalizacyjny Baldur’s Gate 3 wykonał bardzo ważną dla projektu pracę

Firma Altagram musiała zrealizować tłumaczenie dla ponad 2,5 miliona słów. Praca ta trwała „prawie 4 lata” według jednego z członków zespołu. Dialogi są dla Baldur’s Gate 3 bardzo istotne – to gra fabularna, która opiera się na opowiadanej historii. Odpowiednie tłumaczenie było tu koniecznością.

W napisach końcowych nie zostali uznani jedynie pracownicy z firmy Altagram. Najwidoczniej wina stoi tutaj po stronie wykonawcy. Larian Studios skontaktowało się w tej sprawie z Altagram, więc niebawem „lista płac” zostanie zaktualizowana. Najprawdopodobniej aktualizacja przyniesie więcej poprawek i zmian.