Jeden z weteranów studia BioWare, Mac Walters, zdecydował się opuścić firmę po ponad 19 latach pracy. Zaczynał jeszcze jako członek zespołu odpowiedzialnego za Jade Empire, a w historii należącego aktualnie do Electronic Arts dewelopera zapisał się jako jeden z głównych twórców jego flagowych tytułów. Teraz ciepło pożegnał się z byłym pracodawcą w poście na LinkedIn, gdzie poinformował o swoim odejściu oraz wyraził nadzieję na nowe przygody w nadchodzącym roku.
Weteran Mass Effecta rezygnuje z prac nad Dragon Age: Dreadwolf
Walters najbardziej znany jest ze swojego udziału w powstawaniu serii Mass Effect. Przy drugiej i trzeciej odsłonie pracował jako główny scenarzysta, a następnie objął stanowisko reżysera kreatywnego przy Mass Effect Andromeda. Ostatnio działał także przy Mass Effect Legendary Edition – remasterach oryginalnej trylogii – w liderskiej roli dyrektora projektu.
Najświeższą pozycją w portfolio Waltersa był Dragon Age: Dreadwolf, czyli nadchodząca czwarta część kultowego RPG (oraz pierwsza od premiery Dragon Age: Inquisition w 2014 roku). Twórca pracował przy projekcie jako dyrektor ds. produkcji, ale ostatecznie stał się kolejnym ważnym członkiem zespołu, którego stracił Dreadwolf. Dyrektor kreatywny gry Matt Goldman pożegnał się z BioWare w 2021 roku, a producent wykonawczy Christian Daley odszedł na początku 2022 roku.
Rotacja wśród istotnych pracowników firmy pozwala sądzić, że na Dragon Age: Dreadwolf fanom przyjdzie jeszcze długo poczekać. Gra wciąż nie ma szacunkowej daty premiery, chociaż w październiku zeszłego roku EA poinformowało, że powstała już wersja alpha, czyli pierwsza edycja całej gry, którą da się przejść od początku do końca.