Take-Two zgłosiło spór o nowe logo Remedy, które przypomina logo Rockstara

16 stycznia 2024,
15:26
Arek Grabowski
Nowe logo Remedy Entertainment

Remedy Entertainment przygotowało na przyszłość sporo nowości. Na ten moment otrzymaliśmy zmienione logo firmy oraz pewne informacje dotyczące spinoffu Control pod tytułem FBC: Firebreak. Oprócz tego studio przygotowuje dodatki do niedawno wydanego Alana Wake’a 2. Nowe logo firmy przyciągnęło jednak uwagę Take-Two Interactive. Rozpoczął się spór o znak towarowy. Logo Remedy ma być zbyt podobne do ikonicznego loga Rockstara.

O całej sytuacji donosi serwis RespawnFirst. Logo zostało opublikowane w czerwcu 2023 roku. Take-Two złożyło sprzeciw nieco później – we wrześniu. Według firmy „istnieje prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd opinii publicznej”. Rockstar Games ma rzeczywiście podobne logo, jednak zdaniem społeczności dość trudno byłoby je pomylić z Remedy.

Spór między Take-Two Interactive i Remedy Entertainment jest dość niezręczny

Obie firmy współpracują między innymi przy remake’ach Max Payne oraz Max Payne 2. Najpewniej cała sprawa zostanie rozwiązana polubownie. Mimo wszystko na ten moment nie mamy oficjalnych informacji od Remedy. Studio może ostatecznie zdecydować się, by zmienić logo lub ewentualnie dojść do pogodzenia z Take-Two.

Współpraca obu firm jest tutaj kluczowym elementem. Ta ciągle trwa, lecz Take-Two wciąż zgłosiło odpowiedni sprzeciw. Na ten moment pozostaje jedynie czekać, by sytuacja się rozwinęła.