Mimo licznych zwolnień i zamknięć studiów w branży gier nadal pojawiają się nowe firmy, które biorą sobie za cel tworzenie nowych i ambitnych tytułów. Jednym z nich jest dopiero co powstałe i niezależne Giant Skull założone przez Stiga Asmussena, który w ostatnich latach pełnił funkcję reżysera serii Star Wars Jedi, a jeszcze wcześniej zajmował się God of War 3. We wrześniu zeszłego roku zrezygnował on jednak z pracy w Respawn Entertainment, aby, jak widzimy, skupić się na projektach w nowym miejscu.
Giant Skull to kolejne ambitne studio, które będzie tworzyć gry
Z wiadomości pojawiających się w sieci pochodzących z notatek prasowych, wywiadu portalu IGN z Asmussenem, oficjalnej strony studia oraz jego profilu na LinkedInie możemy pozbierać już trochę informacji odnośnie planów Giant Skull. Skupi się ono na tytułach AAA single-player, które mają dostarczać immersyjnych wrażeń w urzekających światach, będąc jednocześnie przygodowymi grami akcji nastawionymi na narrację.
Na razie jest za wcześnie, aby mówić o konkretnych pomysłach czy fabułach, ale Asmussen zaznacza w wywiadzie dla IGN, że chciałby tworzyć produkcje wciągające graczy i pozwalające im na pewną autonomię oraz sprawczość w trakcie rozgrywki. W tej samej rozmowie nie potwierdza jednak czy pierwsza gra studia oprze się na znanej już marce czy będzie zupełnie nowym IP. Niezależnie od tego Giant Studio ma ambicje, aby stworzyć coś wyjątkowego, co spodoba się graczom.
Oczywiście w procesie twórczym Asmussen może liczyć na pomoc swojego zespołu. W mieszczącym się w Los Angeles studiu zdążył on już zebrać wokół siebie grupkę deweloperów mających doświadczenie z poprzednich projektów. Giant Skull aktualnie zatrudnia około 30 osób. Wśród pracowników są m.in. Jon Carr (reżyser techniczny Star Wars Jedi: Survivor), Patrick Murphy (reżyser artystyczny Fortnite’a i Valoranta), Lauren McLemore (główna producentka Fortnite’a), Jeff Magers (odpowiedzialny za design w serii Star Wars Jedi), Brian Campbell (również związany z Fortnitem, od strony animacji) oraz Anthony Scott (wcześniej pracujący w Rocksteady Studio jako dyrektor operacyjny).
Na koniec warto jeszcze zwrócić uwagę na stronę Giant Skull, którą wykonano w dość pomysłowy sposób. Obecnie zamiast kategorii z kolejnymi informacjami zobaczymy na niej zapętlone inro oraz znajdziemy konsolę, w której możemy wpisać różne komendy. Nie wszystkie działają, ale m.in. można sprawdzić hasła takie jak „about us”, „mission” czy „values”. Dodatkowo po wpisaniu imion i nazwisk poszczególnych pracowników otrzymamy informację „human detected”.