Kilku graczy Star Wars Jedi: Survivor zauważyło, że gra każe ponownie wczytać zapis, kiedy sekwencja fabuły zostanie pominięta. Pomijanie niektórych etapów w tego typu produkcjach jest dość popularne. Tytuły znane jako metroidvania oferują rozbudowane, wielopoziomowe lokacje, w których sprytniejsi gracze są w stanie pomijać znaczące fragmenty gry.
W Star Wars Jedi: Survivor takie zachowanie spowoduje wyświetlenie „nieoczekiwanego błędu”. Jeden z użytkowników Twittera o nicku „StellaNoxEclair” opublikował klip, gdzie widać komunikat. Gracz może zdecydować między wczytaniem do poprzedniego stanu sprzed wystąpienia „błędu”, a kontynuowaniem rozgrywki. W powiadomieniu twórcy podkreślają, że „gra pozostanie w uszkodzonym stanie”, jeżeli nie powrócimy.
Nietypowe ostrzeżenie w Star Wars Jedi: Survivor dla graczy pomijających fabułę
Takie rozwiązanie nie jest często spotykane w grach wideo. Podobny komunikat można zobaczyć między innymi w The Elder Scrolls 3: Morrowind. Pojawia się on jednak tylko, kiedy gracz zabije istotną dla fabuły postać. Oczywiście grę można „zepsuć” także w innych tytułach.
Między innymi The Outer Worlds umożliwia likwidowanie dowolnych postaci – także istotnych dla fabuły. Kiedy tylko gracz chce „wybić” całe miasteczko, może to zrobić. Tutaj jednak brakuje powiadomienia o skutkach takiego zachowania, jak w Star Wars Jedi: Survivor.
Wydaje się, że ominąłeś pewne elementy fabuły. Kontynuowanie gry od tego momentu może napotkać problemy. Jeśli mimo wszystko zdecydujesz się kontynuować, wczytanie jakichkolwiek przyszłych zapisów z ekranu tytułowego da ci możliwość ponownego wczytania danych sprzed tego momentu.
Treść komunikatu w Star Wars Jedi: Survivor
Pomijanie etapów w Star Wars Jedi: Survivor pokazuje komunikat i nawołuje do wczytania zapisu. Mimo wszystko kontynuowanie rozgrywki nadal jest możliwe. Powiadomienie można potraktować jako ciekawostkę dla speedrunnerów lub rzeczywiście informację dla nieuważnych graczy, którzy przypadkowo pominęli jakiś fragment gry.