Square Enix z gorszymi zarobkami. Wyjątkiem wyniki z Final Fantasy XIV

7 listopada 2022,
20:05
Maksymilian Matuszak

Square Enix publikuje dane po kilku miesiącach od rozpoczęcia roku fiskalnego. Podane dane nie są pozytywne, a ostatnie ruchy firmy jedynie pogłębiają kryzys.

postacie z Final Fantasy XIV
Na skróty
  • Zarobki netto Square Enix spadły o ponad 3%.
  • Przychody operacyjne firmy względem poprzedniego roku pogorszyły się o prawie 11%.
  • Wyjątkiem jest Final Fantasy XIV, które ma już około 28 milionów zarejestrowanych graczy.

Square Enix to jeden z największych wydawców gier. Japońska firma zajmująca się również produkcją i rozpowszechnianiem mang i anime, ma na swoim takie produkcje jak Life is Strange, Final Fantasy oraz NieR: Automata. W ostatnim czasie studio przechodzi kryzys spowodowany błędnymi decyzjami w przypadku premier gier.

wykaz wyniku fiskalnego
Źródło: Square Enix

Twórcy Final Fantasy XIV ze stratami

Square Enix opublikowało wyniki półrocza fiskalnego, czyli od kwietnia do września, z których wynika, że firma ma ogromne straty. Według oficjalnych informacji, sprzedaż netto względem poprzedniego roku spadła o 3,3%, zaś przychody operacyjne zaliczyły stratę 10,6 punktów bazowych względem tego samego okresu. Co ciekawe, według portalu Biznes Digital Entertaiment wyniki są o wiele gorsze. Sprzedaż miałaby spaść o 9,5 procent, a przychody operacyjne wyniosły -16,6 procent. Słabsze wyniki są spowodowane premierą nowych gier, m.in. Marvel’s Avengers oraz Guardians of the Galaxy.

wykaz wyników finansowych
Źródło: Square Enix

Final Fantasy XIV ratuje całą firmę

Całkowitym przeciwieństwem jest segment MMO, który jako jedyny nie przynosi strat. Przede wszystkim w związku z wprowadzonym abonamentem w Final Fantasy XIV. Główny dyrektor generalny Yosuke Matsuda chwali poziom sprzedażowy gry, która jest głównym motorem napędowym studia. Samo Square Enix informowało w październiku o blisko 28 milionach zarejestrowanych graczy.

Na podstawie tych samych danych możemy zauważyć pewną ciekawą i znaną tendencje. Fizyczne kopie gier zarabiają coraz mniej, a w ciągu półrocza studio zyskało 8,3 miliarda jenów do prawie 109 miliardów w przypadku wersji cyfrowych.

różnica między kopiami cyfrowymi i fizycznymi
Źródło: Square Enix