W styczniu serwery Dark Souls musiały zostać wyłączone z powodu luki ułatwiającej działania hakerskie. Wiele osób liczyło, że problem ten uda się rozwiązać i do serii wróci możliwość gry wieloosobowej, ale niestety tak się nie stało. Klasyczne Dark Souls pozostanie na zawsze grą jednoosobową, ale Dark Souls II: Scholar of the First ma się nieco lepiej.
Gdy Dark Souls umiera, jego następca się odradza
Bandai Namco potwierdziło smutną nowinę. Serwery sieciowe pecetowej wersji Dark Souls: Prepare to Die Edition pozostaną trwale zamknięte. Oczywiście w grę dalej można grać w trybie jednoosobowym, ale wspólna gra z przyjaciółmi pozostanie jedynie wspomnieniem.
W zamian twórcy postanowili ożywić serwery Dark Souls 2: Scholar of the First Sin, ale też nie wszystkie. Aktualnie działają jedynie dla wersji DirectX 11, natomiast posiadacze DX9 muszą czekać na aktualizację, której daty jeszcze nie znamy.
Online features for the PC version of Dark Souls II: Scholar of the First Sin (DX11) have been reactivated.
— Dark Souls (@DarkSoulsGame) October 25, 2022
Online features for the base version of #DarkSouls II for PC (DX9) will be made available at a later date.
Our thanks for your continued patience and support. pic.twitter.com/OihQUJOIbu
W swoim wpisie na Twitterze twórcy wytłumaczyli, że „ze względu na starzejące się rozwiązania systemowe obsługa funkcji sieciowych dla Dark Souls: Prepare to Die Edition na PC jest niemożliwa”. Posiadaczy zremasterowanej wersji gry z 2018 roku, czyli Dark Souls: Remastered również nie mogą korzystać z trybu wieloosobowego, ale to ma się zmienić. Niestety nie wiemy, kiedy to nastąpi.