Od 16 lutego wiadomo, że Vertigo Entertainment stworzy filmową adaptację gry BioShock. Znane jest studio oraz sam reżyser. Został nim Francis Lawrence znany z takich produkcji jak Constantine, I am Legend, Hunger Games, Constantine 2 itd. Podczas trasy prasowej Slumberland, wyjaśnił on czym wyróżnia się dla niego BioShock. To uniwersum szczególnie zapadło mu w pamięci z konkretnych powodów.
Dlaczego według Francisa Lawrence’a BioShock to wyróżniające się IP?
Francis Lawrence o BioShock: Po pierwsze, myślę, że to jedna z najlepszych gier, jakie kiedykolwiek powstały. Ta produkcja jest także unikatowa pod względem wizualnym. Kolejną rzeczą, która naprawdę mi się podoba pozostaje “tematyczność” gry. BioShock oferuje naprawdę przemyślane pomysły. Wiele obecnie powstających produkcji ma świetnych bohaterów czy bardzo dobrą mechanikę lub oprawę, ale brakuje tej spójności. BioShock to także genialne połączenie horroru oraz sci-fi – ciekawe zgranie tematyk.
Reżyser zwraca uwagę na przemyślane pomysły w serii, które dają poczucie spójności. Wiele innych gier tego nie oferuje – są świetnie wykonane, jednak brakuje konkretnej podstawy produkcji. BioShock to oferuje i Francis Lawrence zwraca uwagę również na rozbudowany lore serii.
Oprócz tego jest znana informacja dotycząca procesu prac nad filmem. Reżyser mówi o tym, że Michael Green, który tworzył takie produkcje, jak Logan, Alien: Covenant, Blade Runner 2049 czy też Murder on the Orient Express, znajduje się w połowie prac przy fabule BioShocka. Można więc spekulować, że film będzie miał premierę dopiero za kilka lat.