Studio Sloclap, znane z bijatyki Sifu, udowodniło, że nie boi się eksperymentów. Ich najnowsza produkcja to Rematch – wieloosobowa gra piłkarska, która już pierwszego dnia przyciągnęła ponad milion graczy.
Rematch było odważną zmianą kierunku dla studia Sloclap
Pierre Tarno, dyrektor kreatywny projektu, w rozmowie z magazynem Edge zdradził kulisy powstania gry. Co ciekawe, prace koncepcyjne nad Rematch rozpoczęły się jeszcze przed premierą Sifu w 2022 roku. Niewielki zespół pracował nad prototypami równolegle do rozwoju poprzedniego tytułu studia.
Podążanie bezpiecznymi ścieżkami to wyrok śmierci. Gracze szukają świeżych, oryginalnych doświadczeń.
Pierre Tarno, dyrektor kreatywny Rematch
Po akcyjnych grach o sztukach walki (Absolver i Sifu), studio postanowiło spróbować sił w zupełnie innej dziedzinie.
Własna droga studia Sloclap zamiast kopiowania gigantów
Choć porównania do FIFA czy Rocket League nasuwają się same, twórcy świadomie unikali czerpania inspiracji z tych produkcji. „Te gry to giganci w swoich kategoriach i świetnie robią to, co robią. My chcieliśmy stworzyć coś zupełnie innego” – podkreśla dyrektor kreatywny.
W Rematch gracze kontrolują pojedynczego piłkarza w meczach 3 na 3, 4 na 4 lub 5 na 5. Dla bardziej ambitnych zawodników przygotowano także rankingowy tryb 5v5.
Rematch to płatna gra w czasach, gdzie dominuje free-to-play
W branży zdominowanej przez darmowe gry sieciowe Sloclap postawiło na klasyczny model sprzedaży. Rematch kosztuje 30 dolarów, a studio ani przez chwilę nie rozważało modelu free-to-play.
„Najlepszym sposobem na sukces komercyjny jest po prostu stworzenie bardzo dobrej gry” – argumentuje Tarno. Deweloperzy wierzą, że unikalna, wymagająca umiejętności rozgrywka będzie na tyle interesująca, że gracze chętnie za nią zapłacą.
Szacunek dla graczy jest priorytetem studia Sloclap
Filozofia studia opiera się na poszanowaniu inteligencji i umiejętności odbiorców.
Lubimy wymagającą rozgrywkę. Gracze to wymagająca publiczność – są analityczni, precyzyjni w ocenie mechanik, doskonale wiedzą, co działa, a co nie.
Pierre Tarno, dyrektor kreatywny Rematch
Dostępność Rematch i pierwszy sukces
Rematch zadebiutowało kilka dni temu na PC (Steam), PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Użytkownicy PC i Xboxa mogą również zagrać w ramach abonamentu Game Pass.
Błyskawiczny sukces – milion unikalnych graczy w ciągu pierwszej doby – pokazuje, że odważne decyzje studia Sloclap się opłaciły. Pozostaje czekać, czy gra utrzyma zainteresowanie na dłuższą metę i znajdzie swoją niszę na zatłoczonym rynku gier sportowych.