Ratatan od twórców serii Patapon ufundowany na Kickstarterze w niecałą godzinę. Będzie wersja konsolowa?

2 sierpnia 2023,
08:00
Kaja Piaścik
Stworki Ratatany z Cobunami na grafice promocyjnej gry Ratatan

Kampania fundraisingowa gry Ratatan na Kickstarterze niedawno osiągnęła pierwszy próg wynoszący około 141 tysięcy dolarów (czyli ponad 562 tysiące złotych), a stało się to w niewiele ponad 45 minut.

Od tamtej pory wpłaty na produkcję duchowego następcy rytmicznych klasyków na PlayStation z serii Patapon wciąż wpływają. Odblokowany został już próg z trybem online, a zbiórka jest na dobrej drodze do kolejnego: z wersją na konsole, do którego trzeba prawie pół miliona dolarów.

Ratatan ufundowany. Czego spodziewać się po grze?

Ratatan wkracza na scenę roguelike w tym połączeniu rytmu i akcji side-scrollera. Gracze mogą poruszać się w rytm samotnie lub połączyć siły ze znajomymi w wieloosobowym chaosie odpowiednim dla maksymalnie czterech graczy! Weź udział w ogromnych walkach wręcz z ponad 100 postaciami walczącymi o dominację. Pokonaj swoich wrogów, podążając za rytmem chwytliwej ścieżki dźwiękowej Ratatan w tej wspaniałej, poruszającej przygodzie!

Jak zapowiada opis gry na Kickstarterze, Ratatan będzie roguelike’ową produkcją opartą na muzyce, rytmie i strategii. Gracze będą sterować tytułowymi stworkami Ratatanami przyzywającymi dzięki sile Melodium armie Cobunów – wiernych, uroczych stworzonek w różnych wersjach, które staną do walki na polu bitwy.

Zespołowi deweloperskiemu Ratata Arts przewodzi oryginalny twórca Patapona Hiroyuki Kotani, a za warstwę dźwiękową odpowiada ponownie Kemmei Adachi.

Rytmiczna platformówka akcji Patapon, którą twórcy zdobyli niegdyś serca graczy, wyszła w 2007 roku na PSP i otrzymała dwie kolejne części. Zremasterowane jedynka i dwójka pojawiły się później na PlayStation 4.

Jak stwierdził Kotani w wywiadzie dla portalu VGC, twórcy chcieli stworzyć podobną grę, jednak dostosowaną do obecnych realiów rozwoju gier wideo.

Patapon był naprawdę wyjątkowym doświadczeniem w momencie premiery i odzwierciedlał środowisko deweloperskie tamtej epoki. Chcieliśmy stworzyć kolejną taką grę w dzisiejszych czasach.

Istnieje możliwość zrobienia sequela Patapon w przyszłości, ale w tym przypadku naprawdę chcieliśmy stworzyć własną grę, w naszym własnym stylu, z określonymi typami rozgrywki, które odzwierciedlają to, czego chcemy. Później, jeśli pojawi się szansa na rozmowę z Sony o zrobieniu sequela Patapon, będziemy nad tym działać.

Hiroyuki Kotani dla VGC