Konami zdecydowało się na rebranding swojej flagowej serii gier sportowych. Ostatnia odsłona serii otrzymała tytuł eFootball PES 2020. Teraz japoński producent postanowił uprościć nazewnictwo, pozostawiając w tytule samo eFootball. Zmiany te jednak nie są tylko kosmetyczne. Twórcy zaprezentowali oficjalny roadmap, czyli kalendarium wdrażania zmian i przejścia obecnego tytułu do nowego formatu. Osoby posiadające już eFootball PES 2020 otrzymają zbiorczą aktualizację, zmieniającą ich grę w eFootball.

Roadmap eFootball – jak gra będzie się zmieniać?
Pierwszy etap zmian zostanie wprowadzony wczesną jesienią. Dotychczasowy silnik gry zostanie wówczas podmieniony na nowy, mocno zmodyfikowany Unreal Engine 4. Według twórców nowa technologia pozwoli wprowadzić o wiele bardziej realistyczne zestawy animacji zawodników niż dotychczas. Za ich użycie w grze ma odpowiadać system Motion Matching, w realistyczny sposób dobierający dostępne dla zawodnika animacje w zależności od sytuacji na boisku i komend gracza. W nowych sesjach motion-capture wzięli udział tak utytułowani zawodnicy, jak Andrés Iniesta i Gerard Piqué. Zaraz po przejściu na nowy silnik dostępne będą tylko rozgrywki lokalne oraz gra online między generacjami (PS4 z PS5, Xbox One z Series X|S). W tym momencie twórcy skupią się na sprawnym łataniu napotkanych błędów i przygotowaniu kolejnego etapu aktualizacji.

Faza druga aktualizacji zostanie udostępniona późnią jesienią. Otwarte zostaną ligi online i tworzenie własnej drużyny. Funkcje sieciowe rozszerzą się ponadto o rozgrywki cross-platformowe, między PC i konsolami. Gracze otrzymają również dostęp do karnetu nagród Match Pass, w ramach którego będą mogli odblokowywać różne nagrody za swoje dotychczasowe osiągnięcia.
Ostatni etap planowany jest na zimę. Wówczas do rozgrywek cross-platformowych włączone zostaną urządzenia mobilne, które dostaną również wsparcie dla kompatybilnych kontrolerów bluetooth. W zimie planowany jest także start regularnych turniejów e-sportowych dla nowego tytułu.