Private Division i Bloober Team wspólnie stworzą nowy horror

14 grudnia 2022,
19:04
Logo Private Division i Bloober Team

Private Division, wydawca spod skrzydeł Take-Two Interactive, obchodzi swoje piąte urodziny. Okrągła rocznica stała się nie tylko okazją do przygotowania filmiku skupiającego się na jego dotychczasowej historii, ale także do ogłoszenia zupełnie nowej współpracy. Jednym z kolejnych projektów Private Division będzie przygotowanie gry wspólnie z polskim studiem Bloober Team.

Bloober Team stworzy survival-horror, ale nie sam

Na temat nowego IP będącego owocem współpracy obu podmiotów wiadomo na razie niewiele. Pewne jest, że Private Division i Bloober Team połączą siły i dostarczą graczom survival-horror, jednak nie nastąpi to wcześniej niż w 2025 roku. Gra nadal znajduje się na bardzo wczesnym etapie produkcji, dlatego trudno teraz mówić choćby o tytule. Dopiero w przyszłości mamy otrzymać więcej szczegółów. Z pewnością jednak przyda się doświadczenie Bloobera właśnie w gatunku horroru, w końcu studio ma już na swoim koncie Layers of Fear czy The Medium.

https://twitter.com/PrivateDivision/status/1603036272792158210

Obie strony podchodzą do świeżo ogłoszonej kolaboracji bardzo entuzjastycznie. Michael Worosz stojący na czele Private Division cieszy się na myśl dodania do portfolio nowego gatunku, a Piotr Babieno, Chief Executive Officer z Bloober Team określa współpracę jako opartą bardziej na relacjach przyjacielskich niż typowym podejściu wydawca-developer (jak zresztą przeczytamy w artykule ogłaszającym projekt).

Jakie są dalsze plany Private Division?

Współpraca nad nową grą nie jest jedyną wiadomością, jaką podzielił się z nami wydawca. Dzisiaj poinformowano również o stworzeniu Private Division Development Fund, czyli „narzędzia do wspierania projektów mniejszych developerów poprzez finansowanie ich twórczości oraz umożliwienia im samodzielnego publikowania gier”. Jedno z założeń funduszu polega na tym, żeby ułatwić twórcom zrealizowanie pomysłów, które niekoniecznie mieszczą się w domyślnym modelu wydawczym, jak usłyszymy ze słów Blake’a Rochkinda zajmującego stanowisko Head of Business Development w Private Division.