Private Division, wydawca spod skrzydeł Take-Two Interactive, obchodzi swoje piąte urodziny. Okrągła rocznica stała się nie tylko okazją do przygotowania filmiku skupiającego się na jego dotychczasowej historii, ale także do ogłoszenia zupełnie nowej współpracy. Jednym z kolejnych projektów Private Division będzie przygotowanie gry wspólnie z polskim studiem Bloober Team.
Bloober Team stworzy survival-horror, ale nie sam
Na temat nowego IP będącego owocem współpracy obu podmiotów wiadomo na razie niewiele. Pewne jest, że Private Division i Bloober Team połączą siły i dostarczą graczom survival-horror, jednak nie nastąpi to wcześniej niż w 2025 roku. Gra nadal znajduje się na bardzo wczesnym etapie produkcji, dlatego trudno teraz mówić choćby o tytule. Dopiero w przyszłości mamy otrzymać więcej szczegółów. Z pewnością jednak przyda się doświadczenie Bloobera właśnie w gatunku horroru, w końcu studio ma już na swoim koncie Layers of Fear czy The Medium.
We can't think of a better way to celebrate our 5th anniversary than by announcing our publishing partnership with @BlooberTeam! We'll be working together on an upcoming survival-horror game, but that's all we're revealing so far… 🤫 Learn more here: https://t.co/9xhvTjLb8V pic.twitter.com/WdzugDRDz7
— Private Division (@PrivateDivision) December 14, 2022
Obie strony podchodzą do świeżo ogłoszonej kolaboracji bardzo entuzjastycznie. Michael Worosz stojący na czele Private Division cieszy się na myśl dodania do portfolio nowego gatunku, a Piotr Babieno, Chief Executive Officer z Bloober Team określa współpracę jako opartą bardziej na relacjach przyjacielskich niż typowym podejściu wydawca-developer (jak zresztą przeczytamy w artykule ogłaszającym projekt).
Jakie są dalsze plany Private Division?
Współpraca nad nową grą nie jest jedyną wiadomością, jaką podzielił się z nami wydawca. Dzisiaj poinformowano również o stworzeniu Private Division Development Fund, czyli „narzędzia do wspierania projektów mniejszych developerów poprzez finansowanie ich twórczości oraz umożliwienia im samodzielnego publikowania gier”. Jedno z założeń funduszu polega na tym, żeby ułatwić twórcom zrealizowanie pomysłów, które niekoniecznie mieszczą się w domyślnym modelu wydawczym, jak usłyszymy ze słów Blake’a Rochkinda zajmującego stanowisko Head of Business Development w Private Division.