Prezes Ubisoftu: „Granie w chmurze będzie tak popularne jak Netflix”

27 września 2023,
13:05
Arek Grabowski
Główny bohater Assassin's Creed Mirage na wysokim budynku

Prezes Ubisoftu, Yves Guillemot, powiedział w niedawnym wywiadzie, że granie w chmurze stanie się tak popularne jak Netflix. Porównał on te dwa modele dystrybucji. To oświadczenie zostało złożone zaledwie kilka tygodni po podpisaniu umowy z Microsoftem przez Ubisoft dotyczącej strumieniowania w chmurze.

Kiedy Netflix po raz pierwszy powiedział, że zamierza wejść w streaming, ich akcje znacznie spadły i byli szeroko krytykowani. Dziś widzimy, czym się stali. Podobnie będzie z grami wideo, ale zajmie to trochę czasu. Ale kiedy wystartuje, stanie się to bardzo szybko.

Yves Guillemot, prezes Ubisoftu

Guillemot przewiduje, że w przyszłości cloud gaming będzie niezwykle popularny. Wywiad jest dostępny za pośrednictwem serwisu ft.com. Porównanie Netflixa oraz grania w chmurze ma sporo sensu – oba te modele są stworzone na podstawie strumieniowania przez sieć.

Ile zajmie rozwój i wzrost popularności grania w chmurze?

Guillemot przewiduje, że wzrost zajmie około 5 do 10 lat. Kiedy już cloud gaming zostanie rozwinięty – popularność ma „podskoczyć” nagle. Biorąc pod uwagę popularność takich serwisów jak Xbox Cloud Gaming, GeForce Now, PlayStation Now czy Ubisoft+ można sądzić, że jest to istotna gałąź branży gier. Nawet Netflix powoli startuje ze swoim projektem tego rodzaju.

Microsoft wciąż pracuje natomiast nad Project Keystone, czli konsolą opartą na cloud gamingu. Oczywiście inne plany nie są znane, a wiemy, że rozwój będzie stopniowo następował. Obecnie gracze muszą zmagać się przede wszystkim ze sporym opóźnieniem.