9 września Nintendo oraz The Pokémon Company pozwały Pocket Pair o naruszenie ich patentów. Szczegóły na ten temat opisaliśmy na naszej stronie. Niedawno ujawniono dodatkowe informacje dotyczące procesu, co eliminuje potrzebę spekulacji dotyczących rozprawy.
Nowe szczegóły dotyczące rozprawy i patentowych problemów Palworld
Pocket Pair ujawniło na swojej oficjalnej stronie, o skopiowanie jakich patentów oskarżyły je Nintendo i The Pokemon Company. Wszystkie patenty zostały złożone i zarejestrowane w bieżącym roku, po premierze wczesnej wersji gry Palworld, chociaż wydają się bazować na starszych patentach macierzystych. Oto szczegóły:
- Patent nr 7528390, złożony 5 marca, zarejestrowany 26 lipca
Określenie w pierwszym trybie kierunku celowania w wirtualnej przestrzeni na podstawie drugiego wejścia operacyjnego oraz spowodowanie, w drugim trybie, aby postać gracza wystrzeliła w kierunku celowania przedmiot, który wpływa na postać umieszczoną na polu w wirtualnej przestrzeni, na podstawie trzeciego wejścia operacyjnego. Na podstawie drugiego wejścia operacyjnego określa się kierunek celowania, a na podstawie trzeciego wejścia operacyjnego, postać gracza zostaje zmuszona do wystrzału w kierunku celowania w stronę postaci walczącej. - Patent nr 7545191, złożony 30 lipca, zarejestrowany 27 sierpnia
Określenie kierunku celowania w wirtualnej przestrzeni na podstawie drugiego wejścia operacyjnego w pierwszym trybie, umożliwienie postaci gracza uwolnienia przedmiotu wpływającego na postać umieszczoną na polu w wirtualnej przestrzeni w kierunku tego określonego kierunku celowania na podstawie trzeciego wejścia operacyjnego, określenie kierunku celowania na podstawie drugiego wejścia operacyjnego w drugim trybie, oraz umożliwienie postaci gracza uwolnienia postaci walczącej, która walczy w kierunku określonego kierunku celowania na podstawie trzeciego wejścia operacyjnego. - Patent nr 7493117, złożony 26 lutego, zarejestrowany 22 maja
Obiekt do jazdy po ziemi lub obiekt do jazdy powietrznej jest wybierany przez operację wyboru, a postać gracza zostaje umieszczona na wybranym obiekcie do jazdy. W przypadku, gdy postać gracza jadąca na obiekcie do jazdy powietrznej porusza się w kierunku ziemi, następuje automatyczna zmiana do stanu, w którym postać gracza jeździ na obiekcie do jazdy po ziemi, aby mogła poruszać się po ziemi.
Post Pocket Pair nie ujawnia dokładnych oczekiwań finansowych ze strony Nintendo i The Pokémon Company, jednak wiemy, że całkowita suma, której obie firmy się spodziewają, wynosi 5 milionów jenów (około 132 350,45 PLN). Warto zaznaczyć, że nie wiadomo, czy jest to kwota wspólna dla obu firm, czy każda z nich ma oddzielne oczekiwania finansowe. Gdyby chodziło o osobne kwoty dla każdej z firm, ich całkowita suma mogłaby wynieść 10 milionów jenów (około 264 700,90 PLN) dla obu firm łącznie. Na chwilę obecną nie ma jednak oficjalnych informacji, które mogłyby wyjaśnić tę kwestię.