fbpx

Pojawiła się aktualizacja do The Last of Us Part I PC. Zawiera pełno poprawek w rozgrywce

15 kwietnia 2023,
19:53
Jacek Kowal
Joel patrzący na Ellie w The Last of Us

Dzisiaj Naughty Dog i Iron Galaxy wypuścili kolejną sporą (prawie 9 GB) łatkę do The Last of Us Part I na PC. Aktualizacja 1.03 zawiera mnóstwo poprawek wizualnych, dźwiękowych, a także zmiany w interfejsie użytkownika. Jak zapewne pamiętacie gra znazła się pod silnym ostrzałem, ponieważ na premierę była… średnio zoptymalizowana (delikatnie mówiąc). Kilka dni temu twórcy zapowiedzieli kolejne patche i najwyraźniej dotrzymali słowa.

Co poprawiono w The Last of Us Part I na PC?

Zacznijmy od poprawek w dźwięku. Pierwszą jest „Wyjście”. Teraz możemy zdecydować, które dźwięki mają być odtwarzane przez sterownik dźwięku przestrzennego z systemu Windows. Dzięki temu możemy polepszyć jakość audio. Jeżeli mieliście przytłumione lub ciche dialogi spróbujcie wybrać dźwięk przestrzenny. Drugą nowinką jest „Opóźnienie”. Umożliwia nam dostosować czas, pomiędzy żądaniem odgłosu, a jego odtwarzaniem.

Smutna Ellie na tle miasta w The Last of Us: Part 1
Źródło: Naughty Dog

Jeżeli chodzi o zmiany wizualne, to użytkownicy NVIDIA mogą teraz oczekiwać, że suwak ostrości DLSS faktycznie wpłynie na ostrość gry. Posiadacze kart AMD ucieszą się, że rozwiązano także problemami, które pojawiały się przy używaniu latarki.

Pełną listę zmian możecie zobaczyć poniżej

  • Zaktualizowano sterowanie klawiaturą i myszą (KBM), aby umożliwić graczom zmianę przypisania klawiszy.
  • Zaktualizowano interfejs użytkownika, aby postępy były śledzone bardziej równomiernie.
  • Przywrócono dźwięk w napisach końcowych.
  • Naprawiono awarię, która mogła wystąpić podczas otwierania przedmiotu kolekcjonerskiego w interfejsie plecaka, a następnie przy próbie ponownego uruchomienia lub wyjścia z gry.
  • Naprawiono awarię, która mogła wystąpić podczas siedzenia (przez dłuższy czas) lub wchodzenia na obszary walki.
  • Naprawiono problem, przez który jakość tekstur w grze była niższa niż docelowe ustawienia.
  • Naprawiono problem, przez który interfejs plecaka gracza mógł się nie renderować po zmianie skali renderowania (Opcje > Wyświetlacz > Skalowanie rozdzielczości > Tryb skalowania > Skala renderowania)
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wrogi NPC mógł przyjąć pozę T, jeśli Joel wykonał pojedynczy szybki obrót, trzymając tego wroga.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego przełączanie latarki postaci gracza mogło powodować chwilowe widoczne przesunięcie otoczenia.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego używanie latarki w ciemniejszych obszarach mogło powodować nieprawidłowe oświetlenie.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego oświetlenie i mgła mogły wyświetlać się w niższej rozdzielczości na ustawieniach Ultra.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego interfejs użycia pamięci VRAM nie aktualizował się poprawnie po obniżeniu rozdzielczości ekranu.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego odbicia wody mogą wyglądać na uszkodzone lub pikselowane.
  • Naprawiono problem, przez który monity interfejsu użytkownika Quicktime Events nie były renderowane w konfiguracjach minimalnej specyfikacji.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego szybkie poruszanie się w lewo i w prawo podczas celowania mogło powodować niezamierzone przesunięcia kamery.
  • Naprawiono problem, przez który śledzenie przedmiotów kolekcjonerskich klientów Steam i Epic nie zgadzało się ze śledzeniem przedmiotów kolekcjonerskich w grze, co uniemożliwiało odblokowanie osiągnięć.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego podczas gry z większą liczbą klatek na sekundę animacje graczy mogły nie być odtwarzane poprawnie.

The Last of Us Part I na PC zostało wydane pod koniec marca i miało bardzo ciężki start. Na szczęście twórcy, czyli Naughty Dog i Iron Galaxy od razu zabrali się za wprowadzanie poprawek.