Pojawiła się aktualizacja 4.04 do Wiedźmina 3. Objęła wszystkie platformy, nawet Nintendo Switch

19 lipca 2023,
18:30
Jacek Kowal

CD Projekt Red wypuściło kolejną aktualizację do Wiedźmina 3. Tym razem objęła ona wszystkie platformy.

Geralt i Ciri siedzący przy drzewie w Wiedźminie 3: Dziki Gon.

Jeżeli ciągle denerwowały was błędy w Wiedźminie 3, to mam dla was świetną wiadomość: CD Projekt Red wydał właśnie nową aktualizację do przygód Geralta. Łatka trafiła na wszystkie dostępne platformy, poprawiając wiele błędów, a nawet wnosząc nowe treści. Co takiego Redzi zrobili tym razem?

Łatka 4.04 do Wiedźmina 3 to sporo poprawek

Jeżeli chodzi o większość platform, to aktualizacja 4.04 skupia się na naprawieniu mniejszych i większych błędów. Najwięcej zmian przynosi ona dla posiadaczy Nintendo Switcha, ponieważ dodaje zawartość dodatkową, która pojawiła się w patchu 4.0, i poprawki dostępne wcześniej na innych urządzeniach. Wśród zmian możemy znaleźć:

  • PC
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego osiągnięcia na GOG-u odblokowywały się w podstawowej wersji gry zamiast w Edycji Kompletnej.
    • Maksymalna liczba klatek na sekundę będzie teraz poprawnie obliczana przy włączonej opcji generowania klatek DLSS.
    • Bestia z Białego Sadu – naprawiono błąd, w wyniku którego wczytywanie niektórych zapisów z punktów kontrolnych mogło powodować zawieszanie się gry przy włączonym ray-tracingu.
    • Naprawiono błąd, który powodował, że przyciski na kontrolerze nadal mogły być aktywne mimo wstrzymania rozgrywki.
  • Konsole
    • Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre fryzury z dodatkowego „Zestawu Bród i Fryzur” przenikały przez nilfgaardzki hełm na konsolach starej generacji.
    • Naprawiono błąd z migającymi teksturami, który pojawiał się podczas rozgrywki w Gwinta na konsolach nowej generacji.
    • Naprawiono błąd, który sprawiał, że przy włączonej funkcji postępów międzyplatformowych statusy zapisów w chmurze widoczne w interfejsie nie aktualizowały się poprawnie na Xboxie Series X.
  • Efekty wizualne – PC i next-geny
    • Naprawiono błąd, który powodował, że mgła w niektórych miejscach mogła wyglądać, jakby była wygenerowana w 2D.
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego przy włączonym ray-tracingu odbicie nieba na tafli wody mogło być wybrakowane w miejscach takich jak Biały Sad, Velen i Toussaint.
    • Kolizja z trawą działa teraz poprawnie.
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego góry w Kaer Morhen mogły znikać, gdy zmieniało się kąt kamery podczas przebywania pod wodą.
  • Rozgrywka i misje
    • Dodano opcję zmieniania eliksirów i nakładania olejów z poziomu kołowego menu.
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego zdrowie Geralta gwałtownie spadało podczas nurkowania.
    • Ostatnia Próba – naprawiono błąd, w wyniku którego opuszczenie obszaru zadania i powrócenie mogło powodować, że Lambert stał w wodzie, zamiast siedzieć na łódce, co blokowało postępy.
  • Zmiany na Nintendo Switch
    • Dodano nowe zadanie w Velen – W cieniu Wiecznego Ognia. Nagrody są inspirowane serialem Wiedźmin Netflixa.
    • Dodano alternatywny wygląd Jaskra inspirowany serialem Wiedźmin Netflixa. Możesz go włączyć, wchodząc w Opcje → Rozgrywka.
    • Dodano alternatywny wygląd nilfgaardzkiej zbroi inspirowany serialem Wiedźmin Netflixa. Możesz go włączyć, wchodząc w Opcje → Rozgrywka.
    • Dodano dubbing koreański i chiński uproszczony. Dostępność jest uzależniona od regionu.
    • Dodano opcję szybkiego rzucania znaków. Pozwala zmieniać znaki oraz rzucać je bez konieczności otwierania menu kołowego. Aby ją znaleźć, należy wejść w Opcje → Rozgrywka.
    • Ulepszono menu kołowe, dzięki czemu bomby, bełty i inne przedmioty można teraz automatycznie przełączać bez otwierania ekwipunku.
    • Zioła można teraz zbierać za pomocą jednej interakcji – bez dodatkowego okna łupów.

To oczywiście tylko niektóre zmiany. Pełną listę znajdziecie na oficjalnej stronie gry.