Jeżeli ciągle denerwowały was błędy w Wiedźminie 3, to mam dla was świetną wiadomość: CD Projekt Red wydał właśnie nową aktualizację do przygód Geralta. Łatka trafiła na wszystkie dostępne platformy, poprawiając wiele błędów, a nawet wnosząc nowe treści. Co takiego Redzi zrobili tym razem?
Łatka 4.04 do Wiedźmina 3 to sporo poprawek
Jeżeli chodzi o większość platform, to aktualizacja 4.04 skupia się na naprawieniu mniejszych i większych błędów. Najwięcej zmian przynosi ona dla posiadaczy Nintendo Switcha, ponieważ dodaje zawartość dodatkową, która pojawiła się w patchu 4.0, i poprawki dostępne wcześniej na innych urządzeniach. Wśród zmian możemy znaleźć:
- PC
- Naprawiono błąd, w wyniku którego osiągnięcia na GOG-u odblokowywały się w podstawowej wersji gry zamiast w Edycji Kompletnej.
- Maksymalna liczba klatek na sekundę będzie teraz poprawnie obliczana przy włączonej opcji generowania klatek DLSS.
- Bestia z Białego Sadu – naprawiono błąd, w wyniku którego wczytywanie niektórych zapisów z punktów kontrolnych mogło powodować zawieszanie się gry przy włączonym ray-tracingu.
- Naprawiono błąd, który powodował, że przyciski na kontrolerze nadal mogły być aktywne mimo wstrzymania rozgrywki.
- Konsole
- Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre fryzury z dodatkowego „Zestawu Bród i Fryzur” przenikały przez nilfgaardzki hełm na konsolach starej generacji.
- Naprawiono błąd z migającymi teksturami, który pojawiał się podczas rozgrywki w Gwinta na konsolach nowej generacji.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że przy włączonej funkcji postępów międzyplatformowych statusy zapisów w chmurze widoczne w interfejsie nie aktualizowały się poprawnie na Xboxie Series X.
- Efekty wizualne – PC i next-geny
- Naprawiono błąd, który powodował, że mgła w niektórych miejscach mogła wyglądać, jakby była wygenerowana w 2D.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego przy włączonym ray-tracingu odbicie nieba na tafli wody mogło być wybrakowane w miejscach takich jak Biały Sad, Velen i Toussaint.
- Kolizja z trawą działa teraz poprawnie.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego góry w Kaer Morhen mogły znikać, gdy zmieniało się kąt kamery podczas przebywania pod wodą.
- Rozgrywka i misje
- Dodano opcję zmieniania eliksirów i nakładania olejów z poziomu kołowego menu.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego zdrowie Geralta gwałtownie spadało podczas nurkowania.
- Ostatnia Próba – naprawiono błąd, w wyniku którego opuszczenie obszaru zadania i powrócenie mogło powodować, że Lambert stał w wodzie, zamiast siedzieć na łódce, co blokowało postępy.
- Zmiany na Nintendo Switch
- Dodano nowe zadanie w Velen – W cieniu Wiecznego Ognia. Nagrody są inspirowane serialem Wiedźmin Netflixa.
- Dodano alternatywny wygląd Jaskra inspirowany serialem Wiedźmin Netflixa. Możesz go włączyć, wchodząc w Opcje → Rozgrywka.
- Dodano alternatywny wygląd nilfgaardzkiej zbroi inspirowany serialem Wiedźmin Netflixa. Możesz go włączyć, wchodząc w Opcje → Rozgrywka.
- Dodano dubbing koreański i chiński uproszczony. Dostępność jest uzależniona od regionu.
- Dodano opcję szybkiego rzucania znaków. Pozwala zmieniać znaki oraz rzucać je bez konieczności otwierania menu kołowego. Aby ją znaleźć, należy wejść w Opcje → Rozgrywka.
- Ulepszono menu kołowe, dzięki czemu bomby, bełty i inne przedmioty można teraz automatycznie przełączać bez otwierania ekwipunku.
- Zioła można teraz zbierać za pomocą jednej interakcji – bez dodatkowego okna łupów.
To oczywiście tylko niektóre zmiany. Pełną listę znajdziecie na oficjalnej stronie gry.