Użytkownicy PlayStation zaczęli zgłaszać, że ich konta są blokowane z nieznanych powodów. Według serwisu The Verge problem istnieje już od poniedziałku. Warto zauważyć, że PlayStation 5 sprzedawało się w ponad milionie sztuk co miesiąc przez cały 2023 rok. Oznacza to ogromną liczbę użytkowników, więc i przypadków bezpodstawnego zablokowania konta można znaleźć sporo.
W większości zgłoszeń powodem ma być naruszenie Warunków korzystania z usługi PlayStation Network oraz Umowy użytkownika. Sony wydaje niejasne odpowiedzi dla graczy, którzy skontaktowali się z pomocą techniczną. Zwykle przyczyną blokady ma być oszustwo i firma zaleca założenie nowego konta. Cała sytuacja wygląda dość dziwnie, a zgłoszeń jest coraz więcej.
Sony milczy na temat incydentu, który występuje
Firma nie wydała na ten moment żadnego oficjalnego oświadczenia. Michael Dhaliwal na Twitterze opublikował odpowiedź Sony w sprawie zablokowania konta. Tam również zarzucono jedynie oszustwo i zalecono otwarcie nowego profilu.
Miejmy nadzieję, że w najbliższym czasie Sony wystosuje oficjalną odpowiedź. Użytkownicy nie wiedzą, dlaczego tracą konta, które niekiedy mają nawet kilka lub kilkanaście lat.