Pojawienie się PayDay 3 było niestety opatrzone sporymi problemami. Gra została oficjalnie wydana w zeszły czwartek na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Wcześniej dostęp otrzymali gracze, którzy kupili edycję Silver lub Gold. Wraz z przypływem użytkowników gra zaczęła sprawiać problemy.
Infrastruktura dobierania graczy w PayDay 3 nie działała zgodnie z testami i oczekiwaniami. Oprogramowanie do dobierania graczy napotkało nieprzewidziany błąd, przez co nie było w stanie obsłużyć ogromnego napływu graczy. Problem ten spowodował sytuację nie do naprawienia dla zewnętrznego partnera Starbreeze.
Nowa wersja oprogramowania serwera dobierania graczy była stopniowo wdrażana we wszystkich regionach, co doprowadziło do poprawy wydajności. Jednak aktualizacja oprogramowania dokonana przez partnera pod koniec niedzieli ponownie wprowadziła niestabilność do infrastruktury dobierania graczy. Partner kontynuuje prace nad ulepszeniem i ustabilizowaniem systemów online PayDay 3.
Starbreeze Studios, twórcy PayDay 3
Dziś rano szef Starbreeze Studios powiedział w oświadczeniu, że jest „rozczarowany” nową premierą. Jako powód podał on nienazwaną usługę matchmakingu od zewnętrznej firmy.
PayDay 3 mimo premierowych problemów cieszy się ogromnym sukcesem
Twórcy poinformowali, że PayDay 3 osiągnął już liczbę ponad 218 tys. graczy w jednym momencie oraz aż 1,3 miliona unikalnych użytkowników, którzy wypróbowali grę na premierę. Status serwerów można śledzić za pośrednictwem oficjalnego Twittera tego tytułu.
Starbreeze informuje, że rozgrywka jest możliwa. Mimo wszystko deweloper wciąż pracuje nad usprawnieniami i poprawkami. Oczywiście tak ogromny przypływ graczy jak na początku zapewne nie wystąpi. Mimo wszystko twórcy muszą być gotowi, by PayDay 3 ponownie nie sprawiał tak dużych problemów – dla niektórych zalogowanie się do gry było niemożliwe.