Do Counter-Strike: Global Offensive trafiła aktualizacja. Twórcy dodali do gry najnowszą Operację Riptide, a przepustka do niej kosztuje 58,99 zł. Oprócz tego Valve do FPS-a dorzucił nowe mapy i tryby gry; możemy spodziewać się również zmian w broniach. Ogłaszana już wcześniej możliwość wyrzucania granatów jest już dostępna. Więcej szczegółów niżej.
Operacja Riptide została wprowadzona przez Valve 22 września w nocy. Pierwszy tydzień zatytułowany jest “Tydzień z Rekinami”, podczas jego trwania będzie można zdobyć dziesięć gwiazdek. Cała operacja ma potrwać co najmniej 16 tygodni, niemniej dokładny termin jej zakończenia pozostaje na ten moment nieznany.
Operacja Riptide w CS:GO – najważniejsze informacje
Do CS:GO trafiła Operacja Riptide zawierająca nowe mapy, misje i sposoby na grę w ulubione tryby. Wykonując cotygodniowe zadania, w nagrodę otrzymujemy gwiazdki oraz ulepszamy swój żeton operacji. W specjalnym sklepie dostaniemy między innymi skórki (skiny) z czterech kolekcji i naklejki.
Za uzbierane gwiazdki możemy kupić:
- Skrzynia Operacji Riptide
- Kolekcja Dust2
- Kolekcja Mirage
- Kolekcja Train
- Kolekcja Vertigo
- Naklejki Operacji Riptide
- Naszywki Operacji Riptide
- Naklejki ze sklepu surferskiego Operacji Riptide
- Nowi Agenci
Tryby gry – zmiany, zmiany i jeszcze raz zmiany…
- Prywatne kolejki matchmakingu
- wygeneruj kod kolejki i podziel się nim ze swoimi przyjaciółmi, by stworzyć prywatny mecz Premier na serwerach Valve
- lub wybierz jedną ze swoich grup na Steamie i rozgrywaj mecz wyłącznie z innymi członkami tejże grupy
- Krótki mecz turniejowy
- dodano opcje wyboru długości meczu w trybie turniejowym: krótki (MR 16), długi (MR 30) lub też brak preferencji
- Deathmatch
- dodano opcję wyboru takich opcji, jak Classic Deathmatch, Team Deathmatch (wygrywa pierwsza osoba, która zdobędzie 100 eliminacji) oraz Free-for-all Deathmatch (wszyscy gracze to przeciwnicy)
- Demolka
- zmniejszono maksymalną liczbę rund do 10 i usunięto zmianę stron w połowie gry
- zmniejszono czas rundy
- dostosowano progresję broni
- Wyścig zbrojeń
- dostosowano progresję broni
- od teraz gracze otrzymują Health-shot po zdobyciu trzech eliminacji
Rozgrywka – nowości i zmiany
- od teraz granaty mogą być wyrzucane tak, jak bronie
- skrócono długość wizji po śmierci z 3 sekund do 2 sekund (długość wizji po strzale w głowę z 1 sekundy do 0,5 sekundy)
- Desert Eagle – zmniejszono obrażenia zadawane w ciało
- M4A1-S – zwiększono obrażenia zadawane w ciało
- Dwie Beretty – zmniejszono cenę do 300 $
- Tarcza Balistyczna – dodano do menu zakupu broni, obecnie można ją nabyć po stronie CT na mapach z zakładnikami
Mapy – zmiany i nowości wprowadzone wraz z aktualizacją
- Dodano mapę County do oficjalnego matchmakingu w trybie Strefa Zagrożenia
- Basalt i Insertion II zostały dodane do oficjalnego matchmakingu w trybie turniejowym, uproszczonym i Deathmatch
- Ravine i Extraction zostały dodane do oficjalnego matchmakingu w trybie Skrzydłowy
- Od teraz mapy Grind, Mocha, Pitstop, Calavera i Frostbite nie są już dostępne w oficjalnym matchmakingu
- Dust2
- zablokowanie widoczności od spawnu T przez środek
- poprawiono widoczność tylnej części BS-a B z górnych tuneli
- Inferno
- wzmocniono murek na szczycie banana, od teraz nie przepuszcza strzałów
- zmieniono układ areny 1v1
- poprawiono pomniejsze błędy
- Ancient
- na obu BS-ach zwiększono rozmiar obszaru, na którym można podkładać bombę
- naprawiono penetrację pocisków na powierzchniach ze sklejki
- dodano poprawki związane z optymalizacją
- dodano areny 1v1